Et ole yksin -tjänsten erbjuder skolningar på svenska

Et ole yksin -tjänsten är ett gemensamt projekt mellan Befolkningsförbundet och finska idrottsaktörer. Huvudsyftet med verksamheten är att förebygga och minska på mobbning, sexuella trakasserier och all slags våld och osakligt beteende inom idrotten. ”Et ole yksin” hjälper de som i sin idrottshobby utsatts för olämpligt beteende, trakasserier, våld eller mobbning samt deras anhöriga.

Et ole yksin erbjuder också skolningar för idrottsförbund om hur man förebygger och ingriper i osakligt beteende. Nu erbjuds skolningarna även på svenska. Läs mera på Et ole yksin -tjänstens hemsida och kontakta projektets sakkunniga för att diskutera mera.

Nuorten Leijonien (U20) leiriryhmä kuvattiin Leijonat-lehden kantta varten Vierumäellä sunnuntaina 26.7.2015.