Sinkkutarinat kuvaavat rohkeasti kumppanin kaipuuta

23.8.
Väestöliiton ja Nyyti ry:n kevään 2016 kirjoituskilpailuun ”Kerro oma sinkkutarinasi” vastasi 84 kirjoittajaa. Naisia oli 70 ja miehiä 14. Ikänsä maininneet olivat keskimäärin 27,8-vuotiaita. Voittaja arvottiin ja hän sai palkinnoksi 150 euron lahjakortin asuinpaikkakuntansa hyvään ravintolaan.

Titi-uu, kertomus identiteetin löytymisestä

3.8.
Tove Janssonin novellissa kevätlaulu Nuuskamuikkunen on tulossa pitkältä vaellukseltaan jälleen muumilaaksoon.

Kesän romanttisin satu, josta voi tulla totta

13.6.
Tove Janssonin Kuka lohduttaisi Nyytiä -satu on kaikkien aikojen romanttisin satu kaikille yksinäisille. Alussa satu pelottaa, mutta loppu on romanttista romanttisempi.

Uskallanko hypätä laskuvarjolla tai mennä yksin ravintolaan syömään?

24.5.
Sinkkututtavani totuttelee elämään yksin pitkän seurustelun jälkeen. Uusi tilanne on outo ja hieman pelottavakin. Hän on koko elämänsä tehnyt kaikki asiat kumppaninsa kanssa. Nyt yllättäen hänen pitää opetella tekemään asioita yksin. Erityisesti hän miettii, voisiko elokuviin mennä yksin, tai kuinka ikävältä yksin ravintolassa syöminen tuntuisi.

Yksin eläminen köyhdyttää

9.5.
Joka neljäs aikuinen Suomessa asuu yksin. Minä olen yksi heistä. Se, että elän yksin, on monenlaisten sattumusten summa eikä se ollut suinkaan ensisijainen skenaarioni siitä, miten tämän kaiken piti mennä.

Onko irtosuhde unelmien täyttymys vai tyhjä lupaus?

25.4.
Heräät lauantaiaamuna vieraasta sängystä tuntemattoman vierestä. Luikit hiljaa ovelle keräten matkalla vaatteesi lattialta.