Kaupunkien tyytyväiset yksineläjät!

29.5.
Kutsuisitko talk-show emäntä Oprah Wifreytä vanhaksi piiaksi tai painovoiman lain kehittäjää, Iisac Newtonia poikamieheksi? Kuinka monta kertaa olet miettinyt tai toivonut yksinelävälle ystävällesi kumppania? Tai oletko ajatellut, että työkaverisi yksinelämiselle täytyy olla jokin “selitys”? Monet ajattelevat näin, mutta valintaa elää yksin pitäisi nykyään tarkastella samankaltaisena vaihtoehtona kuin elämää kumppanin kanssa.

Aseksuaalien vuoro

4.5.
– Olemme aseksuaaleja: me emme ole rikki, me halutaan tulla näkyväksi eivätkä traumat tehneet meistä aseksuaaleja.

Naimaton nelikymppinen – voitko olla onnellinen?

12.4.
Elämä ei mennyt teinivuosina tehdyn käsikirjoituksen mukaan. Yhtäkkiä havahdut täyttäväsi 40 vuotta. Eikä sinulla ole vielä puolisoa tai lapsia. Sinulle se ei tullut yllätyksenä. Kaikki nämä vuodet olet toivonut vakavaa parisuhdetta. Mutta se ei vain ole tullut kohdallesi.

Kumpi on parempi?

24.3.
Pienet pojat vertailevat pikkulegoista rakentamiaan aluksia. "Minun alus on suurempi kuin sinun", toinen toteaa. "Mutta minullapa on voimakkaammat aseet", sanoo toinen. Kipakka puheensorina jatkuu vielä pitkään. Legoista siirrytään pituuden ja iän vertailuun. "Minä olen pidempi kuin sinä, mutta minäpä olenkin isompi."

Lähikaupan Batman

7.3.
Batman ja Supermies syntyivät maailmanpoliittisessa epävakaudessa 1930-luvulla. Silloin aamulla ei tiennyt, miten illalla asiat olisivat. Maailma oli turvaton ja pelottava. Euroopassa koettiin totalitarismin nousu, ja Yhdysvalloissa lama syveni. Supersankareita tarvittiin luomaan uskoa parempaan. Heitä tarvittiin näyttämään roistoille, missä kaappi seisoo.

Milloin rakkaus syntyy?

11.1.
Ystäväni kertoi minulle joskus oman puolisonsa tapaamisesta. Ensimmäinen kohtaaminen tapahtui sokkotreffeillä. Rakkaus ei roihahtanut saman tien, vaan se vei aikaa. Ystäväni totesi, että puoliso oli alussa paljon innostuneempi kuin hän itse. Toisen innostus sai kuitenkin jatkamaan tapailua.