Millaisen sadun sinä haluaisit kuulla?

30.11.
Kun olin pieni, isälläni oli tapana lukea minulle Rudolf Koivun satuja. Isäni oli erityisen mieltynyt satuun, jossa yltäkylläisyyteen rakastunut kuningas yhtenä päivänä kyllästyy herkkuihinsa. Hän lähtee maailmalle ja lopulta päätyy nälkäisenä ja väsyneenä tavallisen talonpojan luo, joka tarjoaa hänelle silakoita. Tarina päättyy siihen, että kuningas ymmärtää yksinkertaisen ruuan ja elämän arvon.

Älä speed deittaa, vaan deep deittaa

26.10.
Internet ja sosiaalinen media ovat muuttaneet mullistavalla tavalla deittailun maailmaa. En halua kuulua heihin, jotka päivittelevät, että sosiaalinen media on saatanan tekoisia ja meidän tulisi kaikkien päästä takaisin agraarielämään. On kuitenkin hyvä miettiä, että millaisia puolia ihmisyydestä nykyinen deittikulttuuri nostaa esiin. Auttaako se meitä todella löytämään yhteyttä toisiin vai perustuuko se liikaa pintaan?

Torjuntavoittoja

21.9.
Parin etsinnässä torjutuksi tuleminen ei ole helppoa, mutta eipä ole torjuminenkaan. Jokainen meistä lienee kokenut molemmat roolit. Kiusalliset tilanteet ja kohtaamattomuudet ovat välttämätön osa elämää. Jos näihin arpajaisiin ei osallistu, ei voi voittaa.

Sinkkumiehen piina

5.9.
Murrosikäiselle pojalle on helppo sanoa, että pidä itsesi riittävän siistinä, hakeudu paikkoihin, joissa on itsesi kanssa samanhenkisiä ja sinua kiinnostavia ihmisiä. Mene juttelemaan ja ole kiinnostunut muiden jutuista. Joku varmasti kiinnostuu sinustakin. Usein toimii, aina ei.

Sinkkutarinat kuvaavat rohkeasti kumppanin kaipuuta

23.8.
Väestöliiton ja Nyyti ry:n kevään 2016 kirjoituskilpailuun ”Kerro oma sinkkutarinasi” vastasi 84 kirjoittajaa. Naisia oli 70 ja miehiä 14. Ikänsä maininneet olivat keskimäärin 27,8-vuotiaita. Voittaja arvottiin ja hän sai palkinnoksi 150 euron lahjakortin asuinpaikkakuntansa hyvään ravintolaan.

Titi-uu, kertomus identiteetin löytymisestä

3.8.
Tove Janssonin novellissa kevätlaulu Nuuskamuikkunen on tulossa pitkältä vaellukseltaan jälleen muumilaaksoon.