Hyvä kysymys -verkkopalvelu

Isoisä pitää pientä lasta ojennetuin käsivarsin ylhäällä ja lapsi nauraa.

Hyvä kysymys -palvelualusta kokoaa yhteen Väestöliiton ja sen kumppanijärjestöjen tuottamia maksuttomia palveluja ja luotettavaa ihmissuhde-, terveys- ja hyvinvointitietoa.

Palvelut Hyvä kysymys –sivustolla ovat tarkoitettuja meille kaikille – nuorille, aikuisille, ikäihmiselle, pareille ja perheille. Painopiste on ongelmien ehkäisyssä. Tarjolla on ammattiapua ja vertaistukea. Matalan kynnyksen palveluissa voi asioida voi rekisteröitymättä, nimettömästi tai nimimerkillä.  Palvelu on saavutettava ja tietoturvallinen.

Kaikki palvelussa mukana olevat järjestöt löydät Hyvä kysymys –sivustolta: Kumppanijärjestöt.

Palvelua on rahoittanut STEA (investointi 2017-2020 ”Yleiskäyttöisen sähköisen palvelualustan kehittämiseen” sekä C-hanke palvelualustan viestintään ja juurruttamiseen 2018-2020) Kumppaneiden vuosimaksujen avulla varmistamme palvelun ylläpidon.

Tutustu sivustoon: Hyvä kysymys.

Näin käytät Hyvä kysymys palvelua

Palvelusta voi hakea tietoa hakutoiminnon, halutun kohderyhmän, aihealueen tai sisältö- ja palvelutyypin mukaan.

Jos haet tietoa hakutoiminnolla sivun yläosassa, kirjoita hakukenttään, mistä asiasta haluat hakea tietoa. Hakutulossivun ylälaidassa näkyy, kuinka monta aiheeseen liittyvää sisältöä tai palvelua sivustolta löytyi. Voit suodattaa hakutuloksen painamalla sinua kiinnostavaa sisältötyyppipainiketta.

Voit selata sisältöjä myös valitsemalla kohderyhmän, josta olet kiinnostunut. Ylätason kohderyhmiä ovat: aikuiset, parit, perheet, nuoret ja ikäihmiset. Ylätason kohderyhmät voivat pitää sisällään myös täsmällisempiä kohderyhmiä.

Voit selata sisältöjä valitsemalla aihealueen, josta olet kiinnostunut. Siirry aihealueen koontisivulle painamalla etusivulla olevia aihealueen otsikkoja. Aihealueita ovat: vanhemmuus, parisuhde, hyvinvointi ja terveys, kriisit, nuorten elämä, arki, ihmissuhteet, päihteet ja riippuvuudet, monikulttuurisuus ja seksuaalisuus.

Voit selata sisältöjä valitsemalla palvelu- tai sisältötyypin, josta olet kiinnostunut. Palvelu- ja sisältötyyppejä ovat: artikkelit, videot, podcastit, tehtävät, testit, kurssit, luennot, kysymys-vastauspalstat, keskusteluryhmät, ryhmächatit, ajanvarauschatit, päivystyschatit, puhelimet ja palvelukortit.

Tutustu myös tarkempiin ohjeisiin käyttäjille Hyvä kysymys –sivustolla: Hyvä kysymys –palvelun käyttöohje

Lisätietoa palvelusta:
Palvelupäällikkö Taru Kivelä