Testamenttilahjoitus

lapsi ja isovanhempi halaa

Jätä perinnöksi inhimillisesti kestävä tulevaisuus

Testamenttilahjoitus on kaunis tapa jättää itsestään jälki tuleville sukupolville. Muistamalla Väestöliittoa testamentissasi annat tukesi pitkäjänteiselle työllemme turvallisten ihmissuhteiden, ihmisoikeuksien ja hyvinvoinnin puolesta muuttuvassa maailmassa. Lisäksi olet mukana rakentamassa parempaa tulevaisuutta lapsille, nuorille, perheille ja koko väestölle. Testamenttilahjoitus kertoo jälkipolville sinun arvoistasi ja siitä, mikä sinulle on tärkeää.

Voit halutessasi kohdentaa testamenttilahjoituksesi yleisesti työmme hyväksi tai esimerkiksi perheiden tukemiseen, nuorten tukemiseen tai seksuaali- ja ihmisoikeuksia edistävään kehitysyhteistyöhömme. Testamenttilahjoituksen kohdentamisesta johonkin tiettyyn tarkoitukseen kannattaa olla meihin yhteydessä testamenttia laatiessasi.

Yleishyödyllisenä yhdistyksenä Väestöliiton ei tarvitse maksaa testamenttilahjoituksesta perintöveroa. Sinun testamenttilahjoituksesi kohdennetaan siis kokonaisuudessaan Väestöliiton työhön. Voit itse määrätä omaisuudestasi osuuden, jonka haluat lahjoittaa Väestöliitolle testamentissasi. Pienikin testamenttilahjoitus on arvokas.

Testamenttiasiakirjan tulee täyttää tietyt muotoseikat. Suosittelemmekin käyttämään juristia testamentin laatimiseen, jotta voit varmistua siitä, että sinun tahtosi aikanaan toteutuu toivomallasi tavalla.

Voit mielellään olla yhteydessä, kun harkitset testamenttilahjoituksen tekemistä.

OTA YHTEYTTÄ

Autan sinua mielelläni testamenttilahjoittamiseen liittyvissä asioissa.

Mervi Saikkonen, Varainhankinnan asiantuntija

gsm. 040 624 1104 tai mervi.saikkonen@vaestoliitto.fi