Kotoutumiseen liittyvät palvelut

Viranomaisiin ja kunnan palveluihin liittyvissä kysymyksissä kannattaa kääntyä Migrin (linkki Maahanmuuttovirastoon tässä) tai  kunnan Maahanmuuttajapalveluiden puoleen (esimerkiksi Helsingin alueella Helsinki info, linkki tässä ).

Neuvontaa perheasioissa

Voit saada puhelimessa neuvontaa 9-16 välisenä aikana. Jätä viesti, jos ammattilainen ei pysty vastaamaan. Hän soittaa sinulle takaisin.

suomi, venäjä, englanti – Anita Novitsky
puh. 050 325 7173

suomi, kurdi (sorani), dari, persia – Mina Zandkarimi
puh. 050 325 6450

Pienten lasten vanhemmille tarkoitetuista chateista voi löytyä apua ja tukea suomeksi  ja englanniksi myös ulkomailta Suomeen muuttaneille. Linkit löytyvät alla.

Neuvontaa mentoroinnista

Womento-mentorointiin voi hakea mukaan kaksi kertaa vuodessa järjestettävässä haussa. Womenton tietoihin pääset tästä linkistä.

Annamme puhelimitse ja s-postitse neuvoja ja opastusta mentorointiin liittyvissä kysymyksissä.

suomi, kurdi (sorani), dari, persia  - Mina Zandkarimi
puh. 050 325 6450  etunimi.sukunimi(at)vaestoliitto.fi

suomi, englanti, ranska –  Pilvi Aro-Marques
puh. 040 665 0779  etunimi.sukunimi(at)vaestoliitto.fi

Koulutukset

Asiantuntijamme voivat tuottaa koulutuspalveluita järjestöille ja rajallisesti ammattilaisille hanketyömme osana. Koulutusten aiheita voivat olla mm. perhe ja kotoutuminen, työurat, mentorointi, seksuaalikasvatus, seksuaalioikeudet, tasa-arvo.  Ammattilaiset -osiosta löydät useita ammattilaistyössä hyödyllisiä kokonaisuuksia, mm. seksuaalioikeudet ja puheeksiottaminen -kokonaisuuden aineistopankin.

Koulutuksia voi tiedustella seuraavilta asiantuntijoiltamme (yhteydenotot: etunimi.sukunimi(at)vaestoliitto.fi):

• Mina Zandkarimi (perhesuhteet, pakolaiset, seksuaalisuus, työuramentorointi)
  • Gunta Ahlfors (työuramentorointi)
  • Pilvi Aro-Marques (työuramentorointi, kotoutuminen)