Väestöliitto ry saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.vaestoliitto.fi ja on laadittu 07.10.2020. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila:

Ei täytä kriittisiä saavutettavuusvaatimuksia

Verkkosivu on vanhentunut, eikä saavutettava mm. kontrastien, tekstisisältöjen, linkkien ja alt-tekstien osalta. Olemme uusimassa sivustoamme ja työ on parhaillaan käynnissä. Pyrimme uusilla sivuillamme parhaaseen mahdolliseen saavutettavuuteen. Meillä ei samanaikaisesti ole valitettavasti resursseja muokata tätä verkkosivua siten, että se täyttäisi saavutettavuusvaatimukset, joten vetoamme tässä kohtuuttomaan rasitteeseen. Uusi, saavutettava sivustomme pyritään avaamaan 30.11.2020.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi. Ota yhteyttä sähköpostilla viestinta(at)vaestoliitto.fi.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon Avautuu uuteen ikkunaan https://www.saavutettavuusvaatimukset.fi/oikeutesi/. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto