Päivystyspalvelut

Poika lippis päässä hymyilee ja katsoo viistosti alaspäin. Nappikuulokkeet roikkuvat pois korvista.

Poikien Puhelimessa vastaa aina aikuinen, koulutettu ja poikien maailmaan perehtynyt Väestöliiton miespuolinen asiantuntija. Arki-iltapäivisin palvelevissa päivystyspalveluissamme vastaamme vuositasolla noin 14000 yhteydenottoon.

Suosituimpia teemoja ovat vuodesta toiseen olleet murrosikä ja kehon kasvu sekä seksuaalisuuteen ja ihmissuhteisiin liittyvät kysymykset. Palveluissa juttelemme paljon myös koulunkäynnistä, vapaa-ajasta, ja mielen hyvinvoinnista. Aiheita ei ole rajattu vaan yhteydenottajat saavat jutella ja kysellä mistä tahansa. Päivystäjämme eivät kuitenkaan ole joka alan asiantuntijoita, jonka vuoksi pääasiallinen roolimme on kuunnella, myötäelää ja ohjata tarvittaessa muiden palveluiden piiriin.

Toimitko poikien ja nuorten miesten parissa? Kerrothan päivystyspalveluistamme!

• Vastaamme arki-iltapäivisin ilmaisnumerossa 0800 94484 sekä chatissa osoitteessa www.poikienpuhelin.fi. Meihin saa olla yhteydessä asialla kuin asialla – niin pienellä, kuin isolla!
  • Yhteydenotot ovat ilmaisia, nimettömiä ja luottamuksellisia.Päivystäjiä kuitenkin sitoo ilmoitusvelvollisuus, mikäli keskustelusta herää vakava lastensuojelullinen huoli.
  • Puhelinpäivystyksessä vastaa aina mieshenkilö, Väestöliiton asiantuntija
  • Päivystäjä ei näe yhteydenottajan puhelinnumeroa tai ip-osoitetetta.
  • Pyrimme rajoittamaan keskustelut 45 minuuttiin.
  • Yhteydenottaja saa lopettaa keskustelun missä vaiheessa tahansa, jos siltä tuntuu. Päivystäjällä on myös oikeus kieltäytyä epäasiallisesesta keskusteluun.
  • Palvelemme suomeksi sekä kolmena päivänä viikossa ruotsiksi (puhelimessa ti 15.30-18 ja to 13-15.30, chatissa ke 13-15.30).

Palvelukuvauksesta voit lukea tarkemmin päivystyspalveluidemme toimintaperiaatteista.