Ajankohtaisia uutisia Väestöliitosta

Tässä voit selata kaikkia ajankohtaisuutisia tapahtumistamme ja toiminnastamme. Voit valita tutustutko kaikkiin vai toimintakohtaisiin uutisiin.

Järjestöt: Hallituksen politiikka uhkaa syventää rasismia ja syrjintää

Useat viimeaikaiset lakiesitykset, hallitusohjelman linjaukset sekä keskeisten päättäjien ulostulot uhkaavat syventää rakenteellista rasismia Suomessa. Rasismin vastaisella viikolla 33 ihmisoikeustyötä tekevää järjestöä peräänkuuluttaa hallitukselta rasismin vastaisia toimia sekä...

Save the date: Väestöpäivä 14.5.2024

Miten yhteiskunnalliset kriisit vaikuttavat lastensaantiin ja toivottuun lapsilukuun? Miten aleneva syntyvyys näkyy Suomessa nyt ja tulevaisuudessa? Minkä asioiden parissa Väestöliitto työskentelee vuonna 2024? Ovatko suomalaiset yksinäisempiä kuin muut?

Lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointi on turvattava

Lapsi- ja perhejärjestöt vaativat, ettei hallitus lisää lapsiperheköyhyyttä ja heikennä perheiden hyvinvointia kehysriihen päätöksillä. Lyhytnäköiset sopeutukset tulevat kalliiksi tulevaisuudessa mielenterveys- ja päihdepalveluiden sekä lastensuojelun kustannusten kasvuna.

Financial Times ja muut mediat laskevan syntyvyyden jäljillä

Eivätkö perhepoliittiset ratkaisut enää riitä, kun syntyvyys laskee Pohjoismaissa? Miten nuoret suhtautuvat lastensaantiin ja vanhemmuuteen? Tarvitaanko yhteiskunnassa uudelleenajattelua? Näitä pohtimassa Väestöliiton tutkimusjohtaja Anna Rotkirch Financial Times -lehden haastattelussa.