Eija Koivuranta on valittu SOSTEn hallituksen puheenjohtajaksi

Eija Koivurannan kuva.

Väestöliiton toimitusjohtaja Eija Koivuranta  on valittu SOSTEn hallituksen puheenjohtajaksi toimintakaudelle 2021–2024.

”Sote-järjestöt ovat olleet rakentamassa suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa. Järjestöjä tarvitaan koronan jälkien siivoamisessa entistä kipeämmin niin, että kaikkien oikeudet hyvinvointiin ja terveyteen toteutuvat. Nyt tarvitaan kestävä rahoitusratkaisu, jotta järjestöjen osaaminen ja työ kaikista heikoimpien parissa voi jatkua. Järjestöjen yhteistyö kuntien ja hyvinvointialueiden kanssa on myös varmistettava, kun sote-uudistus tällä kertaa toivottavasti saadaan maaliin”, kertoo SOSTEn hallituksen uusi puheenjohtaja Eija Koivuranta.

”Kysymys järjestöjen toimintaedellytyksistä on poliittisten päättäjien pöydällä. Suomalaisen järjestötyön tärkeä peruskivi, ennakoitava ja pitkäjänteinen rahoitus on valinkauhassa. SOSTEn keskeisenä tehtävänä on toimia niin, että sote-järjestöjen taloudelliset toimintaedellytykset ja siihen liittyen järjestöjen auttamistyö ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen vapaus turvataan”, jatkaa Koivuranta.

Hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin Ensi- ja turvakotienliiton pääsihteeri Riitta Särkelä, joka on myös Väestöliiton hallituksen jäsen.

Lähde: SOSTEn tiedote