Haemme kahta asiantuntijaa Kannustavan vanhemmuuden tiimiin

Olisitko sinä tiimimme puuttuva palanen? Haemme kahta kokopäiväistä, määräaikaista asiantuntijaa. Toinen määräaikaisuus on opintovapaan sijaisuus, joka kestää 31.8.2022 saakka. Toinen kestää määräaikaisen rahoituksen myötä 31.12.2022 saakka.

Molemmissa rooleissa tärkein tehtäväsi on auttaa pikkulapsiarkea eläviä vanhempia chat- ja puhelinpalveluissamme. Palveluvalikoimaamme kuuluu ajanvarauksella toimivat yksilö- ja parichatit, päivystyksellä toimivat yksilöchatit sekä ammatillisesti ohjatut ryhmächatit. Lisäksi tuemme ja neuvomme pienten lasten vanhempia puhelimitse. Palvelujemme tavoitteena on tukea vanhempien jaksamista ja vahvistaa kannustavan vanhemmuuden osaamista. Tuemme myös vanhemmuudessa kannattelevia, vanhemmille tärkeitä ihmissuhteita ja vanhempien seksuaalista hyvinvointia.

Toivomme sinulta vankkaa kokemusta asiakastyöstä vanhemmuuden, pari- ja perhesuhteiden sekä seksuaalisuuden teemoista. Arvostamme kokemusta verkko- ja puhelinauttamisesta. Toivomme, että sinulla on kiinnostusta ja valmiuksia esiintyä mediassa ja sosiaalisessa mediassa asiantuntijana. Voit myös osaamisesi ja kiinnostuksesi mukaan osallistua erilaisten verkkoaineistojen (kuten verkkokurssit ja -luennot, kysymys-vastauspalstan ylläpito sekä tietoartikkelit) tuottamiseen sekä osallistua viestintä- ja verkostotyöhön.

Palvelujamme tuotamme tällä hetkellä suomeksi, englanniksi ja venäjäksi. Olisimme innoissamme, jos saisimme tiimiimme vahvistukseksi henkilön, joka pystyisi palvelemaan asiakkaita sujuvan suomen lisäksi ruotsiksi, arabiaksi tai ukrainaksi.

Palvelumme on tarkoitettu kaikenlaisille perheille. Arvostamme kokemusta esimerkiksi yhden vanhemman perheiden, uusperheiden, eroperheiden, sateenkaariperheiden tai monikulttuuristen perheiden parissa työskentelystä. Myös kokemuksesta isien kanssa tehtävästä työstä on etua.

Palvelumme ovat ehkäiseviä, ja vanhemmuuden kysymyksissä erityisesti positiivisen pedagogiikan tuntemus on tärkeää.

Voit olla etsimämme helmi, jos

– sinulla on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto yliopistosta tai ammattikorkeakoulusta (esim. psykologi, sosiaalipsykologi, terveystieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja, sosionomi, terveydenhoitaja)

– sinulla on vankkaa kokemusta asiakastyöstä vanhemmuuden, pari- ja perhesuhteiden ja seksuaalisuuden kysymyksissä, mieluiten myös verkko- ja puhelinauttamisesta

– puhut ja kirjoitat sujuvan suomen lisäksi ruotsia, arabiaa tai ukrainaa. Muu kielitaito katsotaan eduksi.

– olet selkeä ja helposti lähestyttävä esiintyjä

– osaat auttaa asiakkaita itsenäisesti, mutta uskot tiimityön voimaan, olet rakentava ja empaattinen

– sinusta on helppo sitoutua Väestöliiton arvoihin

Väestöliitto arvostaa työntekijöidensä monimuotoisuutta. Kannustamme erilaisista taustoista olevia hakemaan tehtävää.

Työtä voit tehdä joustavasti etänä mistä päin Suomea tahansa tai halutessasi toimistollamme Helsingin Kalevankadulla. Palvelumme ovat avoinna 8 tuntia viikossa myös ilta-aikaan, joten edellytämme mahdollisuutta osallistua myös iltapäivystyksiin max. 1 krt/vk 4 tuntia kerrallaan.

Noudatamme sosiaalialan järjestöjen työehtosopimusta. Tehtävä sijoittuu TES:n vaativuusryhmään 5, ja palkkaus sijoittuu 2700-3000 €:n välille riippuen valittavan henkilön osaamisesta. Tehtävät ovat määräaikaisia. 31.8. saakka kestävä tehtävä on opintovapaan sijaisuus ja 31.12. saakka kestävän tehtävän rahoitus on määräaikainen vuoden 2022 loppuun. Työ alkaa sopimuksen mukaan mahdollisimman pian.

Hae ystävällisesti tehtävää täyttämällä hakemus verkossa 17.3. mennessä oheisten linkkien takaa:
31.8.2022 kestävä määräaikaisen asiantuntijan tehtävä
31.12.2022 kestävän määräaikaisen asiantuntijan tehtävä
Lataa hakemuskirjeesi Liitteet-kohtaan ja muista painaa tallenna-painiketta. Lisätietoja työtehtävästä antaa palvelupäällikkö Heidi Schrooten, puh. 040 705 8444.