Kampanja lisää tietoa häirinnästä urheilun parissa

Kuva nuoresta naisesta, joka istuu penkinpuistolla. Kuvassa vedotaan Ala jää yksin.

Väestöliiton Et ole yksin, Olympiakomitean ja suomalaisen urheilun yhteinen kampanja on käynnistynyt lokakuussa 2021.  Kampanjan tavoitteena on lisätä tietoa Et ole yksin -palvelusta sekä epäasiallisesta käytöksestä ja häirinnästä urheilun parissa. Et ole yksin -palvelu on matalankynnyksen tukipalvelu häirintää tai epäasiallista käytöstä urheilussa kokeneille ja heidän läheisilleen.

Kampanja on Olympiakomitean rahoittama ja se on suunniteltu yhteistyössä suomalaisen urheilun kanssa. Kampanjaan ovat lisäksi osallistuneet useat sosiaalisen median vaikuttajaviestijät, kuten Shawn Hopkins, Weksi, Helmi ja Ella, Maria Huntington ja Mikael Sundberg. Kampanjaan voi osallistua kuka tahansa urheilussa mukana oleva taho, toimija tai urheilija jakamalla siihen liittyvää viestintämateriaalia sosiaalisessa mediassa tai omissa viestintäkanavissaan. Materiaalit löytyvät Et ole yksin -palvelun nettisivustolta.

Muista tagata somepostauksiin @vaestoliitto ja @suomenolympiakomitea -tilit, jotta postauksesi voidaan jälleen jakaa näillä tileillä. Varmistetaan yhdessä, että jokaisella on oikeus urheilla ilman pelkoa!