Kehitysyhteistyö Malawissa jatkuu

Väestöliiton työ Malawissa jatkuu! Ulkoministeriö myönsi neljän vuoden tuen hankkeellemme Seksuaalisen ja sukupuolistuneen väkivallan ehkäisy Malawissa 2021-2024 .

Hankkeessa etsitään tehokkaita tapoja naisiin ja tyttöihin kohdistuvan väkivallan kitkemiseen. Aikaisemman yhteistyön aikana väkivallan suuri määrä on noussut kerta toisensa jälkeen esille – tytöt ovat kertoneet kokeneensa väkivaltaa ja häirintää koulumatkoilla ja jopa koulussa – tämä on tehnyt koulussa käynnistä turvatonta ja vaarallista. Myös tilastojen mukaan joka kolmas malawilainen nainen ja tyttö on väkivallan uhri.

Avainasemassa hankkeessa ovat miehet ja pojat, heidän asennemuutoksensa ja aktivoimisensa väkivallan vastaiseen työhön. Väestöliiton kumppaneina jatkavat malawilainen CYECE sekä Suomessa Martat ja MLL.