Lastensaannin tulevaisuus? Keskustelutilaisuuden 28.4. tallenne

Miltä näyttää lastensaanti nuorten näkökulmasta? Onko seksuaali- tai sukupuolivähemmistöjen yhtä mahdollista toteuttaa lastensaantihaaveensa kuin muiden? Uskaltaako lapsia hankkia maailmaan, jota uhkaavat ilmastonmuutos ja luonnon monimuotoisuuden väheneminen?

Väestöliiton Kestävän väestönkehityksen Suomi -raportin mukaan ihmisiä on tuettava saamaan niin monta lasta kuin he itse toivovat. Tutkimustemme mukaan suomalaiset toivovat keskimäärin noin kahta lasta, mutta toteutunut lapsiluku on kuitenkin alhaisempi.

Seksuaali- ja lisääntymisoikeudet ovat keskeinen osa ihmisoikeuksia. Väestöliitto katsoo, että jokaisella nuorella aikuisella tulisi olla mahdollisuus täyttää lapsilukutoiveensa ja saada siihen tukea. Myös lapsettomuus on hyväksyttävä valinta.

Tallenne Lastensaannin tulevaisuus? -keskustelutilaisuudesta 28.4.

Mukana keskustelemassa ovat  tutkija Ronja Tammi, somevaikuttaja Joonas Pesonen, ympäristöaktivisti Jenni Meinilä sekä tutkimusjohtaja Venla Berg. Tilaisuuden juontajina toimivat Mimmi Herranen ja Katri Leppälaakso Helsingin YK-nuorista.

Tilaisuus on osa Väestöliiton 80-vuotisjuhlaohjelmaa, jossa tarkastellaan maailman ilmiöitä nuorten ja kestävän kehityksen näkökulmasta. Tervetuloa mukaan!