Olemme mukana UNFPAn kanssa Maailma kylässä-festareilla

Kuva virtuaalisesta YK-kylästä Tervetuloa YK-kylään. Welcome to the UN-village. Maailma kylässä festivaali 29.-30.5.2021

MISSÄ?
Klikkaa tästä linkistä YK-kylään.

MILLOIN?
29.5.2021 kello 11:00 – 30.5.2021 kello 19:00
Chattiajat: UNFPA lauantaina kello 15–18 ja Väestöliitto sunnuntaina kello 12–15

Väestöliitto on yhdessä YK:n seksuaali- ja lisääntymisterveysjärjestö UNFPAn kanssa YK-kylässä. YK-kylä on Maailma kylässä -festivaaleilla ensimmäistä kertaa virtuaalisena! Tule tapaamaan meidät ja tutustu YK:n ja muiden järjestöjen työhön kestävän kehityksen tavoitteiden parissa.

Väestöliitto on UNFPAn kumppani Suomessa. Jaamme UNFPAn kanssa saman tavoitteen seksuaali- ja lisääntymisterveyden ja -oikeuksien toteutumisesta kaikille. Edustamme myös UNFPAa One UN in Finland -koordinaatioryhmässä, joka tuo yhteen erilaiset YK-toimijat.

Nämä YK-teemojen kanssa työskentelevät järjestöt kokoontuvat Maailma kylässä -festivaaleille kesäisen värikkääseen, virtuaaliseen YK-kylään. YK-kylässä voit kierrellä festivaalitunnelmassa pisteeltä toiselle ja tutustua Suomessa ja Pohjoismaissa toimiviin YK-järjestöihin.
UNFPA on paikalla lauantaina kello 15–18 ja Väestöliitto on paikalla sunnuntaina kello 12–15, jolloin voit chattailla meidän kanssa. Voit vierailla YK-kylässä vapaasti myös muulloin festivaalin aukioloaikoina.

Tervetuloa!

#Maailmakylässä #OneUNFinland

YK-kylässä ovat mukana

Tule mukaan seuraamaan myös One UN Finland -ryhmän järjestämiä tapahtumia Maailma kylässä-festivaalien aikana.

Food for Thought: Kolmen ruokalajin menu

29.5.2021 kello 16:10 – 16:50

YK:n kestävän kehityksen yhtenä tavoitteena on poistaa nälkä ja saavuttaa ruokaturva. Ekologinen huippukokki Ossi Paloneva on valmistanut kolmen ruokalajin villin illallisen, ja vieraina ovat Maailman ruokaohjelman WFP:n pohjoismaiden toimiston johtaja Anne Poulsen, kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari ja WFP:n asiantuntija Ville Kallonen Syyriasta. Keskustelua johdattelee Suomen YK-nuorisodelegaatti Katri Leppälaakso yhdessä kokki Palonevan kanssa.

Lost and Found: Elokuvanäytös ja keskustelu

30.5.2021 kello 12:50 – 13:50

Maailma kylässä -festivaaleilla esitettävä Lost and Found -lyhytdokumenttielokuva kertoo tarinan Kamal Husseinista, joka on omistanut elämänsä pakolaisleirillä hajotettujen perheiden yhdistämiselle.