Paikka auki -nuori haussa

Kuva läppärin näytöstä ja eri ikoneista.

Väestöliitto hakee alle 30-vuotiasta nuorta viestinnällisiin ja tietoteknisiin tehtäviin vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen

Väestöliitto on valtakunnallinen hyvinvointialan järjestö ja ihmisoikeustoimija. Edistämme lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia, vanhemmuutta ja parisuhteita, seksuaaliterveyttä sekä ihmisten moninaisuuden arvostamista.

Toimimme seksuaaliterveyden ja –oikeuksien puolesta sekä Suomessa että kansainvälisesti. Olemme yhteiskunnallinen vaikuttaja, luotettava tutkija sekä palveluiden tuottaja. Teemme viestintää, koulutamme ja julkaisemme toimialaamme liittyviä materiaaleja erityisesti verkkoympäristössä.

Nuori työllistetään Paikka auki avustusohjelman kautta. Sen mukaan palkattavan henkilön tulee olla alle 30-vuotias, työelämän ulkopuolella oleva, hänellä voi olla vähän työkokemusta ja koulutus. Opiskelijoita emme voi palkata. Aiemmin Paikka auki -ohjelman kautta työllistyneet eivät myöskään voi hakea.

Toivomme, että sinulla on joku viestintään, tietotekniikkaan tai hallintoon liittyvä koulutus. Olet kiinnostunut sosiaalisesta mediasta ja erilaisista verkkotyökaluista. Olet halukas oppimaan uutta ja hakemaan kokemusta työelämästä. Olet reipas ja ennakkoluuloton.

Tehtäviisi kuuluu vaihtelevasti seuraavanlaisia asioita:

• sosiaalisen median kanavien seuranta, päivittäminen ja raportointi
  • pienten viestintätehtävien hoitaminen ja sisäisen viestinnän kehittämisessä mukanaolo
  • hallintotehtävissä avustaminen
  • Hyvä kysymys -verkkopalvelun sisällöntuottajien kysymyksiin vastaaminen, toimintaohjeiden välittäminen ja neuvonta
  • ongelmien raportointi tekniselle kehittäjälle ja niiden etenemisen seuranta
  • myöhemmin mahdollisesti käyttötuki pääkäyttäjille ja käyttöohjeen ylläpito

Koulutamme sinut tehtäviisi ja ohjaamme sinua koko ajan. Saat myös tukea henkilöiltä, jotka meillä tekevät töitä työelämähankkeissa.

Teemme etätöitä toistaiseksi ja siirrymme lähityöskentelyyn, kun se koronapandemian salliessa on mahdollista. Toimitilamme sijaitsevat Helsingin keskustassa, Kalevankadulla. Ne ovat suurelta osin esteettömät.

Jos työ kiinnostaa, haethan rohkeasti. Meillä on mukava ja kannustava työyhteisö ja odotamme sinua innolla joukkoomme!

Vapaamuotoiset hakemukset 12.2.2021 mennessä viestintäjohtaja Jaana Syrjälälle, jaana.syrjala@vaestoliitto.fi. Hän antaa myös tarvittaessa lisätietoja tehtävistä. Työt alkavat mahdollisimman pian, mielellään maaliskuun alussa.

Paikka auki on sosiaali- ja terveysministeriön (STM) avustusohjelma vuosille 2018–2021. Paikka auki -ohjelman kautta hakuun tulevat työpaikat on tarkoitettu osatyökykyisille (ilman ikärajausta) sekä työelämän ulkopuolella oleville alle 30-vuotiaille nuorille. Paikka auki -avustusohjelman tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle vaikeasti työllistyvälle henkilölle vuoden työsuhde sosiaali- ja terveysalan järjestössä ja täten edistää heidän työelämävalmiuksiaan sekä jatkopolkumahdollisuuksiaan. Voit lukea lisätietoja ohjelmasta tästä.