Päivitetystä Kannustavan kasvatuksen verkkokurssista julkaistu myös kieliversioita!

Positiivisella vanhemmuudella viitataan lämpimään, huolta pitävään ja lapsen viesteihin vastaavaan kasvatustyyliin. Kannustavassa ja positiivisessa kasvatuksessa vahvistetaan myönteistä suhdetta lapseen sekä lapsen hyvää käytöstä. Siinä vältetään lapsen epäjohdonmukaista rankaisemista tai lapsen rankaisemista tarpeidensa ilmaisemisesta. Positiivisen kasvatustyylin tiedetään olevan yhteydessä lapsen parempaan pärjäämiseen koulussa, vähäisempiin käytösongelmiin, parempaan mielenterveyteen, hyvään itsetuntoon ja sosiaalisiin taitoihin.

Tutustu päivitettyyn Kannustavan kasvatuksen verkkokurssiin ja uunituoreisiin kieliversioihin! Verkkokurssin avulla voit tutustua kannustavan kasvatuksen periaatteisiin saaden vinkkejä siihen, kuinka toimia lapsesi kanssa kannustavasti. Yhdeksän jakson kokonaisuus pohjautuu tutkimusnäyttöön perustuviin kannustavan kasvatuksen ohjelmiin.

SUOMI: www.hyvakysymys.fi/kurssi/kannustavan-kasvatuksen-verkkokurssi/
RUOTSI: www.hyvakysymys.fi/sv/kurs/webbkurs-i-uppmuntrande-fostran/
ENGLANTI: www.hyvakysymys.fi/en/course/online-course-on-supportive-parenting/

Kurssin ovat tuottaneet yhteistyössä Väestöliitto, Lastensuojelun Keskusliitto sekä Ensi- ja turvakotienliitto osana Hyvä Kasvaa – kampanjaa.