Tervetuloa Väestöliiton uusille verkkosivuille!

Ihmiset istuvat rivissä ja katselavat läppäreitä.

Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleiksi uusille sivuillemme. Olemme pyrkineet luomaan sivuista kevyet, luettavat, ajassa pysyvät ja asiakasystävälliset. Toivomme myös, että löydät etsimäsi tiedot helposti ja pääset myös eteenpäin etsiessäsi jotain tiettyä tietoa tai palvelua.

Etusivujamme elävöittävät sinne päivittyvät blogimme sekä ajankohtaisuutiset. Siellä pyörivät myös medioissa meistä kertovat uutiset ja asiantuntijoidemme haastattelut. Etusivujen kautta löytyvät myös Kansainvälisen kehityksen ja Väestöntutkimuslaitoksen artikkelit.

Näillä sivuilla pääpaino on tutkimuksessa, vaikuttamisessa ja kansainvälisessä työssämme. Myös seksuaalisuus; seksuaalioikeudet, seksuaaliterveys ja seksuaalikasvatus ovat selkeästi esillä. Meihin järjestönä ja eri toimintoihimme voit tutustua Väestöliitto -sivuilla ja medialle tarkoitettu tieto on esiteltynä medialle -sivulla.

Uutuutena näillä sivuilla ovat verkkojulkaisut, joita tällä hetkellä voi etsiä Tutkimus -sivuilta. Uusi Väestöpoliittinen ohjelma ja pari viimeistä perhebarometria ovat sekä selattavissa että pdf-tallenteina. Vanhempia julkaisuja toimitamme verkkojulkaisuiksi joulukuun aikana.

Suoraan kansalaisille suunnattu tieto ja palvelut löytyvät nyt entistä enemmän Hyvä kysymys -verkkopalvelusta, jonne näiltä sivuilta myös ohjaamme sen tiedon ja tuen etsijöitä. Tältä sivustolta Nuorten ja Poikien Puhelimen sivuilta löytyy yhä edelleen nuorille ja pojille suunnatut chatit.

Ylävalikon Apua ja tukea kohdan alta löytyvät palvelutoimintamme kohderyhmät, nuoret, poikien puhelin, vanhemmat, isovanhemmat, parit, maahan muuttaneet ja ammattilaiset. Niissä esitellään tarjottua palvelua ja toiminnan tavoitteita, mutta myös materiaaleja. Ammattilaisille suunnatuilla sivuilla on mm. laaja tietopaketti kehotunnekasvatuksesta sekä tietoa maahan muuttaneiden kanssa työskenteleville seksuaalioikeuksista.  Vanhemmuus- ja ammattilaissivujen alta löytyy tietoa työn ja perhe-elämän yhdistämisestä.

Maahan muuttajien työelämään liittyvät hankkeet löytyvät tarkemmin Maahanmuuttajat -sivuilta. Siellä on myös tietoa seksuaalioikeuksista ja kotoutumisen tueksi sekä erilaisia materiaaleja. Vanhemmuus, isovanhemmuus- ja parit -sivuilla on tietoa, materiaaleja ja palveluohjausta.

Henkilöstön esittelyt löytyvät eri sivujen yhteystiedoista ja kaikki yhteystiedot puolestaan joko Väestöliitto sivuilta tai henkilökategorioita selaamalla.

Sivumme ovat soveltuvin osin käännetty sekä ruotsin- että englanninkielisinä, parhaiten löydät tietoa ylävalikon alaisista asioista näillä kielillä. Pääset kulkemaan eri kieliversioiden välillä ylävalikon kielivalinnasta. Muita osioita toimitetaan kieliversioina alkuvuoden aikana.

Otamme mielellämme palautetta vastaan sivuistamme. Voit antaa sen Väestöliitto -sivulla olevalla palautelomakkeella.