Ilmoittaudu mukaan! – Tutkimustuloksia ikääntyvistä Suomessa

Väestöliitto julkistaa maanantaina 26.8. klo 10 The Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE) -tutkimuksen yhdeksännen kyselykierroksen Suomea koskevia tuloksia.

Raportissa esitellään tuoretta tietoa yli 50-vuotiaiden hyvinvoinnista, sosiaalisista verkostoista, työllisyydestä ja taloudellisesta tilanteesta.

Kuinka tyytyväisiä yli 50-vuotiaat ovat elämäänsä? Kuinka valoisaksi he kokevat tulevaisuutensa? Millaisia olivat muistitestin tulokset verrattuna muihin Euroopan maihin? Entä minkä syiden vuoksi eläkkeelle on siirrytty? Kuinka paljon ikääntyvillä on läheisiä ihmisiä ja miten usein he tuntevansa olonsa yksinäisiksi?

SHARE on eurooppalainen tutkimusinfrastruktuuri, joka on tuottanut monitieteistä pitkittäisaineistoa yli 50-vuotiaiden terveydestä, taloudesta ja sosiaalisista suhteista jo vuodesta 2004 lähtien. Yhdeksäs kyselykierros toteutettiin Suomessa vuosina 2021-22.

Aika: 26.8.24 klo 10-11
Paikka: Väestöliitto, Kalevankatu 16, sisäpiha