Väestöliiton palvelut kesällä 2023

Väestöliitto tarjoaa läpi kesän 2023 maksuttomia palveluja nuorten ja aikuisten jaksamisen, turvallisten ihmissuhteiden ja seksuaalisen hyvinvoinnin tueksi. Palvelut löytyvät osoitteesta vaestoliitto.fi sekä hyvakysymys.fi.

Palvelut vanhemmille

Väestöliiton Perhepulma-palvelut lasta odottaville ja alle kouluikäisten lasten vanhemmille ovat kiinni 1.-31.7. Muutoin palvelut ovat avoinna kesäaikaan normaalisti. Perhepulmapuhelin toimii takaisinsoittoperiaatteella numerossa 040 668 4101. Perhepulma-chatteja ajanvarauksella tarjolla arkipäivisin.

Palvelut nuorille ja nuorille aikuisille:

Väestöliiton Poikien Puhelin päivystää perjantaihin 30.6. saakka sekä maanantaista 31.7. alkaen tavalliseen tapaan numerossa 0800 94884 arkisin klo 13–18, sekä chatissa osoitteessa www.poikienpuhelin.fi maanantaista torstaihin klo 13–18 ja perjantaisin 13-15. Heinäkuun aikana 3.–21.7. puhelin ja chat ovat avoinna supistetusti arkisin klo 13–16. Heinäkuun viimeisellä viikolla 24.–28.7. palvelut ovat suljettuina.

Väestöliiton seksuaalineuvontachat nuorille on avoinna ma 14–18, ti 12–16, ke 14–18 ja to 12–16. Chat on suljettu 10.7.–3.8. Ajanvarauschat palvelee nuoria seksuaalineuvontachatin ollessa suljettu.

Väestöliiton Q&A seksuaalisuudesta nuorille vastaa kahden viikon sisällä (heinäkuussa kolmen viikon sisällä) kysymyksen jättämisestä.

Väestöliiton päivystyschat ja ajanvarauschat alle 35-vuotiaiden nuorten aikuisten ihmissuhteiden tueksi ovat suljettuina 16.6. asti, ja palvelevat normaalisti taas loppukesän.

Väestöliiton Et ole yksin -palvelu edistää jokaisen oikeutta nauttia urheilusta turvallisesti ja yhdenvertaisesti. Ota yhteyttä, jos olet kokenut epäasiallista käytöstä tai häirintää urheilussa. Palvelu on avoinna 29.6. asti. Chat on avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 15–17.30 ja torstaisin klo 14–16. Puhelinpäivystys numerossa 050 302 5942 maanantaisin klo 12–14. Palvelu on suljettu 30.6.–31.7. Palvelun ollessa suljettuna voi jättää viestin kirjelaatikkoon nettisivujen kautta www.etoleyksin.fi.