Väestöliitto mukana Olen Antirasisti-kampanjassa

Kuvassa nuori tumma poika ja kuvan pääööä lukee Oletko sä mukana?

Rasismiin puuttuminen, tasa-arvoisen ja yhdenvertaisen yhteiskunnan rakentaminen on meidän jokaisen vastuullamme. Toimintamme ytimessä on ihmisoikeuksien edistäminen. Haluamme olla mukana luomassa rasismista vapaata Suomea. Siksi olemme mukana oikeusministeriön ja yhdenvertaisuusvaltuutetun rasisminvastaisessa Olen Antirasisti -kampanjassa.

Kampanjan tavoitteena on lisätä ja laajentaa tietoisuutta rasismista ja antirasismista, kannustaa sivustakatsojia puuttumaan havaitsemiinsa tilanteisiin, herättää yhteiskunnallista ja julkista keskustelua antirasistisesta toiminnasta, aktivoida ihmisiä ja organisaatioita tekemään aktiivisia tekoja yhdenvertaisuuden edistämiseksi ja tuoda esille, ettei rasismiin ja syrjinnän puuttuminen ole ainoastaan etniseen tai uskonnollisen vähemmistöön kuuluvien vastuulla.

Kampanjan aikana haastamme työntekijämme ja jäsenjärjestömme miettimään arkielämän antirasistisia tekoja. Jaa oma #OlenAntirasisti tekosi ja ole osa muutosta!

Seuraa kampanjaa sosiaalisen median aihetunnisteella #OlenAntirasisti ja tutustu kampanjan verkkosivuihin osoitteessa olenantirasisti.fi