Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestön edustajat Perheystävällisen työpaikka -tunnuksen kanssa.
Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt sai Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen.

Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry sai Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen.

Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:lle, VSLJ, on myönnetty Perheystävällinen työpaikka -tunnus 13.11.2023.  Järjestö täytti hienosti tunnuksen saannin kriteerit.

VSLJ on sosiaalialan järjestö, joka on perustettu vuonna 2002. Organisaation henkilöstömäärä on vähän yli 10 henkeä, joista noin puolet on vakituisia. Toimisto sijaitsee Turun keskustassa. Järjestön toimintaa on useilla paikkakunnilla Varsinais-Suomessa, ja jäsenjärjestöjä on 42.

VSLJ:n lähtötilanne tunnuksen saantiin oli jo alkukartoitusvaiheessa 2022 erittäin hyvä. Perheystävällinen työpaikka -ohjelmassa olonsa ajan järjestöllä on ollut positiivinen ja perheystävällinen asenne sekä kehittävä ote työaikojen joustavuuteen, kuten etätyöskentelyn käytäntöihin ja työaikaliukumien mahdollistamiseen. Täydentävistä kehittämistoimista sovittiin ajalle 2022–2023, ennen uutta kokonaisarviointia syksyllä 2023.

Väitteessä ’Voin suositella työpaikkaani perheystävällisenä’ tulokset olivat erinomaiset: Henkilöstö antoi arvosanaksi 4,5 (asteikolla 1–5), ja esihenkilöt ja johto 4,3.

Onnittelemme Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:tä hienoista tuloksista perheystävällisyyden toteuttamisessa ja kehittämisessä.

Lämpimät onnittelut juuri saavutetusta tunnuksesta!

*****

Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -ohjelman tavoitteena on tukea työn ja muun elämän yhteensovittamista työpaikoilla. Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen myöntää Väestöliitto ry. Tunnuksen voi saada työnantaja, joka täyttää perheystävällisyyden kriteerit. Tunnus kertoo työnantajan sitoutumisesta perheystävällisyyden toteuttamiseen ja organisaation sosiaalisesta vastuullisuudesta.