Vuoden 2024 perhebarometrikysely parisuhteista on auki

Millaisia parisuhteita suomalaisilla on ja kuinka tyytyväisiä he ovat suhteisiinsa? Mistä parisuhteissa riidellään? Entä mitä sinkut ja yksin elävät toivovat? Minkälaisia haasteita ihmiset kokevat elämässään ja ihmissuhteissaan ja mikä tuottaa hyvinvointia? Minkälaista on suomalaisten seksielämä?

Väestöliiton tämän vuoden perhebarometrikysely selvittää suomalaisten parisuhteita sekä yksin elävien hyvinvointia. Vastaukset kerätään maalis-huhtikuussa verkossa ja sen toteutuksesta vastaa Verian. Kysely on suunniteltu yhteistyössä Parisuhdekeskus Katajan kanssa.

Gallup Forum -paneelin vastaajakannasta poimittu satunnaisotos edustaa 18–79-vuotiaita Manner-Suomessa asuvia suomalaisia. Tutkimusaineisto toimitetaan muiden perhebarometrikyselyjen tavoin Tietoarkistoon tutkijoiden käyttöön.

Perhebarometri julkaistaan maanantaina 4.11. valtakunnallisen parisuhdeviikon yhteydessä.

Lisätietoa Perhebarometreistä verkkosivuiltamme.