Poika tai nuori mies! Osallistu ja vaikuta!

Kerro mitä verkossa sinulle pitäisi olla. Vaikuta täällä!

Väestöliiton Poikien Puhelin on auttava puhelin- ja verkkopalvelu alle 20-vuotiaille pojille ja nuorille miehille. Puheluihin vastaa aikuinen, ammatillisesti poikien maailmaan perehtynyt mies. Poikien Puhelimessa nuoria autetaan kaikissa elämään liittyvissä pulmissa. Toimintaperiaatteena on antaa suoria vastauksia suoriin kysymyksiin. Poikien Puhelin päivystää arkisin klo 13–18 numerossa 0800 94 884. Puhelu on soittajalle maksuton ja soittaa voi nimettömänä.

Poikien Puhelimen chat palvelee arkisin klo 13-15. Chattailemaan pääsee näiden sivujen oikeasta alakulmasta. Chatissa keskustelut käydään kahdenkesken Poikien Puhelimen työntekijän kanssa ja puheluiden tapaan ne ovat luottamuksellisia.

Poikien Puhelimen työntekijät tekevät kirjauksia puheluista ja chat-keskusteluista. Näin kerätään tietoa raportoinnin, tiedottamisen ja kehittämisen tarpeisiin. Poikien Puhelin kuuluu Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukuntaan (PuhEet) ja on sitoutunut neuvottelukunnan eettisiin periaatteisiin.

Lisäksi Poikien Puhelin vaikuttaa:

YoutubessaInstagramissaTwitterissä sekä WordPressissä !

Tasa-arvoasiain neuvottelukunta (TANE) myönsi 2017 Miehen työ -palkinnon Väestöliiton Poikien Puhelimelle sukupuolisensitiivisestä työstä poikien ja nuorten miesten kasvun tukemiseksi.

Miehen työ -palkinto on jaettu vuodesta 1998 alkaen henkilölle tai taholle, joka on työllään tai muilla ansioillaan edistänyt sukupuolten tasa-arvon toteutumista erityisesti miehiin ja poikiin liittyen ja purkanut kapeita sukupuolinormeja.