Mun perhe -dokumenttielokuvat valmistuneet esityskuntoon

20.1.2014 klo 16:09

Mun perhe -dokumenttielokuvat ovat valmistuneet esityskuntoon. Elokuvia on viisi ja ne nähdään vuorollaan lauantaisin  klo 19 AVA-kanavalla. Kukin esitetty elokuva uusitaan aina seuraavan viikon aikana päivittäin eri vuorokauden aikoina. Ensimmäinen elokuva esitettiin AVAlla 18.1. Viides eli viimeinen elokuva nähdään 15.2.

Elokuvat ovat lasten puheenvuoroja ja näkökulmia perheiden elämään Suomessa. Päähenkilöt, erilaisten perheiden alakouluikäiset lapset, avaavat maailmansa kokemusten ja arjen kautta.

Elokuvissa kurkistetaan Meri-Tuulin (10) elämään sijaisperheessä, Villen (7) elämään vammaisen veljen Veetin (12) kanssa, Sinttu -tytön (7) elämään perheessä jossa on vähän rahaa, Martan (8) perheessä jossa on kaksi kotia sekä Marien (7) perheeseen, jossa eletään kahdessa kulttuurissa.

Kunkin elokuvan teemaan liittyy asiantuntijoiden haastatteluja. Ne julkaistaan  Emma & Elias -sivuilla Haastattelut julkaistaan elokuvien esitysajankohtina. Haastateltavina ovat mm. Väestöliiton asiantuntijat perheneuvonnan koordinaattori Minna Oulasmaa ja monikulttuurisuuden asiantuntija Anita Novitsky

Mun perhe on elokuvatuotantoyhtiö Pystymetsän käynnistämä hanke, jonka yhteistyöverkostoon kuuluu laaja joukko yhteiskunnallisia vaikuttajia ja järjestöjä.

Lue lisää hankkeesta sivulta www.munperhe.com Katso myös TV-esitysten ajankohdat.

Mun perhe -yhteistyöverkostossa ovat:

Emma&Elias avustusohjelma / Lastensuojelun Keskusliitto

Sosiaali- ja terveysministeriön Lasten Kaste-hanke

Sisäasiainministeriön sisäisen turvallisuuden sihteeristö sekä oikeusyksikkö

Opetus- ja kulttuuriministeriön Lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin politiikkaohjelma 2007–2011

Lapsiasiavaltuutettu

Nuorten Ystävät ry

Väestöliitto ry

Folkhälsan

Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry

Suomen uusperheellisten liitto ry

Suomen monikkoperheet ry