#AWorldWhere -kampanja kutsuu rakentamaan maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat

Maailma, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat

Haluamme maailman, jossa jokainen on yhtä arvokas. Maailman, jossa jokaisella on vapaus päättää elämänsä suunnasta. Maailman, jossa jokaisen seksuaalioikeudet toteutuvat.

Väestöliiton ja eurooppalaisen Countdown2030Europe -konsortion #AWorldWhere-kampanja kutsuu jokaisen rakentamaan maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat.

Countdown2030Europe -konsortiossa on jäseninä 15 seksuaalioikeusjärjestöä 13 eri maasta. Countdown2030Europessa edistämme seksuaali- ja lisääntymisterveyttä ja -oikeuksia kehittyvissä maissa. Verkosto vaikuttaa työllään sekä kansallisella että EU- ja YK-tasolla kehityspolitiikkaan ja -rahoitukseen, jotta tavoite toteutuisi.

Jokaisella on oikeus elää omannäköistä ihmisarvoista elämää, ja on meidän yhteinen vastuumme varmistaa, että tämä oikeus toteutuu. Meidän kaikkien päätökset vaikuttavat maailmaan, ja maailman suunta meihin jokaiseen, oli kyse sitten ilmastonmuutoksen, konfliktien, talousromahdusten tai pandemioiden vaikutuksista meihin kaikkiin. Näin on myös silloin, kun oikeuksiamme, kuten kehollista itsemääräämisoikeuttamme rajoitetaan. Se, että meiltä evätään mahdollisuus tehdä päätöksiä terveydestämme, itsestämme ja kehoistamme, on vahingollista kaikille.

Patriarkaalinen, kapitalistinen ja kolonialistinen järjestelmä on luonut epätasa-arvoisen maailman. Voimme kuitenkin luoda yhdessä maailman, jossa jokaisen oikeudet toteutuvat.
Meidän on työskenneltävä yhdessä, jotta valtiot ja instituutiot tuntevat vastuunsa ja huolehtivat jokaisen seksuaali- ja lisääntymisterveyden ja -oikeuksien toteuttamisesta. Haluamme maailman, jossa jokaisen seksuaalioikeudet toteutuvat.

Kampanjan videot

Katso, miten kansanedustaja ja eduskunnan seksuaalioikeudet ja -kehitysryhmän puheenjohtaja Saara Hyrkkö rakentaa maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat. Tässä linkki Instagram-postaukseen.

Katso, miten Väestöliiton Poikien Puhelimen asiantuntija Mikko Kuronen rakentaa maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat. Tässä linkki Instagram-postaukseen.

Katso, miten kansanedustaja ja eduskunnan seksuaalioikeudet ja -kehitysryhmän varapuheenjohtaja Saara-Sofia Sirén rakentaa maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat. Tässä linkki Instagram-postaukseen.

Katso, miten Pan Africa ILGAn vaikuttamistyön johtaja Robert Akoto Amoafo rakentaa maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat. Tässä linkki Instagram-postaukseen.

Katso, miten kansanedustaja ja eduskunnan seksuaalioikeudet ja -kehitysryhmän varapuheenjohtaja Hanna Sarkkinen rakentaa maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat. Tässä linkki Instagram-postaukseen.

Katso, miten Suomen YK-nuorisodelegaatti Paula Pättikangas rakentaa maailmaa, jossa seksuaalioikeudet toteutuvat. Tässä linkki Instagram-postaukseen.