Isovanhemmille uusi kirja Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa

Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa -kirja on ilmestynyt. Se on kirjoitettu Väestöliitossa Sukupolvien sopu -toiminnossa, jonka tavoitteena on isovanhempien ja vanhempien välisen sovun rakentaminen neuvonnan, mediatyön ja vertaistuen keinoin. Toimintaa rahoittaa veikkausvoittovaroin Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA.

Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa kirja tuo valokeilaan niin sukupolvien välisiä tähtihetkiä kuin myös tilanteita, joissa välien katkaiseminen on ollut ainoa vaihtoehto. Kirja rohkaisee ottamaan esille vaiettuja ja hiertäviä asioita ja auttaa tervehdyttämään lähisuhteita. Lupa etsiä rauhaa ja anteeksiantoa voi olla myös alku omien asenteiden tarkasteluun ja muutokseen. Parhaimmillaan isovanhemmuus tarjoaa rikkaan ja värikylläisen elämänvaiheen sukupolvien ketjussa.

Väestöliitto postittaa kirjaa yli 800 kappaletta: mm. maamme kirjastoihin sekä järjestöille, jotka työskentelevät isovanhempi-ikäisten parissa. Kirjaa postitetaan myös sukupolvisuhteista kiinnostuneille lukijoille, jotka ovat lupautuneet arvioimaan kirjan sisältöä. Kirja tulee myös Väestöliiton verkkosivuille luettavaksi joulukuussa. Kirjaa ei voi ostaa.

Lisätietoja minna.oulasmaa@vaestoliitto.fi

Kirjan kansi, jossa taapero katsoo isoisäänsä.