Kapua Pyhälle poikien puolesta

Haku Kapua Pyhä 2022 -vaellustiimiin on käynnissä huhtikuun ajan.

Väestöliiton Poikien Puhelin ja Kapua yhdistävät jälleen voimansa poikien puolesta. Kapua Pyhä 2022 -tiimiin haetaan juuri nyt vapaaehtoisia kapuajia edistämään poikien ja nuorten miesten hyvinvointia. Syyskuussa tiimi kiipeää Noitatunturille hyvän asian puolesta.

Kapuajat keräävät varoja Väestöliiton Poikien Puhelimelle, joka on Suomen ainoa erityisesti pojille ja nuorille miehille tarkoitettu auttava puhelin- ja verkkopalvelu. Keskustelut ja kohtaamiset asiantuntijoiden kanssa rakentavat luottamusta ja lievittävät pahaa oloa. Kapuajana tuet poikien ja nuorten miesten mahdollisuutta tulla kuulluiksi.

Iloiset kapuajat vuodelta 2021 Noitatunturin huipulla
Iloiset kapuajat 2021 Noitatunturin huipulla

Kunkin osallistujan keräystavoitteena on saada kokoon 540 euroa, euro jokaisesta metristä matkalla Noitatunturin huipulle. Osallistujat saavat tuen ja välineet varainhankintaan. Syyskuussa 2022 Kapua-tiimi matkaa Pyhälle ja vaeltaa Noitatunturin huipulle (540 m).

”Noitatunturille kapuaminen oli henkinen ja fyysinen koetus. Sain olla tärkeän asian äärellä ja sain matkasta itselleni enemmän, kuin pystyin edes aavistamaan”, kuvailee kokemusta Kapua Pyhä 2021 -tiimiin osallistunut Heidi Backman.

Väestöliiton Poikien Puhelin on alle 20-vuotiaille pojille ja nuorille miehille suunnattu auttava puhelin-, chat- ja verkkopalvelu, joka tarjoaa maksutonta neuvontaa ja tukea monenlaisiin arjen huoliin ja kysymyksiin. Yhteydenottoihin vastaavat poikien maailmaan erikoistuneet miespuoliset Väestöliiton asiantuntijat. Poikien Puhelin ennaltaehkäisee ongelmien kärjistymistä ja edistää poikien ja nuorten miesten hyvinvointia.

”Meihin ollaan paljon yhteydessä murrosikään, ihmissuhteisiin, seksuaalisuuteen ja mielen hyvinvointiin liittyvissä pohdinnoissa, mutta kanssamme saa jutella mistä tahansa asiasta. Lahjoitusvaroja tarvitaan, jotta mahdollisimman moni tulee kuulluksi ja kohdatuksi Poikien Puhelimessa. Jokaisen kapuajan tuki on todella arvokas ja tarpeellinen.”, kertoo Väestöliiton Poikien Puhelimen palvelupäällikkö Anders Huldén.

Hae mukaan Kapua Pyhä 2022 -tiimiin. Haku on käynnissä 1.4.-30.4.

Mukaan voivat hakea kaikki täysi-ikäiset, poikien ja nuorten miesten hyvinvoinnin tukemisesta ja aktiivisesta ulkoiluviikonlopusta kiinnostuneet henkilöt. Odotamme kykyä itsenäiseen varainhankintaan. Aiempaa vaelluskokemusta tai kokemusta varainhankinnasta ei tarvita.

Vapaaehtoiset kapuajat keräävät varoja ja tiedottavat kampanjasta puolen vuoden ajan. Osallistujat maksavat itse matka- ja muut osallistumisesta aiheutuvat kulut. Osallistujat ryhmään valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä, joten toimithan nopeasti!

Ole mukana! Täytä ilmoittautumislomake Kapua Pyhä -tiimiin täällä.