Maksuttomat palvelumme joulun ja uudenvuoden aikaan

mediatiedote 11.12.2023

Väestöliitto tarjoaa maksutonta neuvontaa elämän eri vaiheissa vahvistaakseen nuorten ja perheiden turvallisia ihmissuhteita ja hyvinvointia. Voit soittaa meille, käydä chat-keskustelua asiantuntijan kanssa tai lähettää viestejä ja kysymyksiä. Ole rohkeasti yhteydessä, kun elämä askarruttaa. ​Neuvontapalvelumme joulun ja uudenvuoden aikaan:

PERHEILLE

Väestöliton Perhepulma-palvelut auttavat ja tukevat lapsiperheitä, joilla on arjessa jaksamiseen, lasten kasvatukseen, parisuhteeseen tai seksuaalisuuteen liittyviä huolia. Palvelut ovat joulutauolla 23.12.–1.1. ja avoinna jälleen 2.1.2024 alkaen ajanvarauksella osoitteessa hyvakysymys.fi/perhepulma.

Väestöliiton Sukupolvien sopu -palvelu tarjoaa neuvontaa ja tukea isovanhemmille ja heidän läheisilleen. Keskustelut käydään etäyhteyksin. Varaa henkilökohtainen neuvonta-aika lähettämällä sähköpostia osoitteeseen isovanhemmuus@vaestoliitto.fi. Lisätietoa sivulla vaestoliitto.fi/isovanhemmuus.

NUORILLE

Väestöliiton Poikien Puhelin auttaa ja tukee poikia ja nuoria miehiä, jotka kaipaavat tietoa ja tukea elämän erilaisissa tilanteissa. Perjantaina 15.12. Poikien Puhelimen palvelut on suljettu suunnittelupäivän takia. Palvelut ovat joulutauolla 25.–29.12. sekä uudenvuodenpäivänä 1. tammikuuta. Poikien Puhelin ja chat palvelevat jälleen 2.1.2024 alkaen numerossa 0800 94884 ja osoitteessa www.poikienpuhelin.fi.

Väestöliiton seksuaalineuvontachat nuorille on joulutauolla 22.12.–1.1. Palvelu on avoinna jälleen 2.1.2024 alkaen osoitteessa vaestoliitto.fi/nuoret. Joulutauon aikana palvelee Q&A seksuaalisuudesta, joka löytyy osoitteesta hyvakysymys.fi/nuortenvaestoliitto.

Väestöliiton keskustelutuki nuorille aikuisille on joulutauolla 18.–27.12. ja avoinna jälleen 28.12. alkaen osoitteessa hyvakysymys.fi/parisuhdeongelmat.

Väestöliiton Et ole yksin -palvelu auttaa, kun kohtaat urheilussa tai liikuntaharrastuksessa häirintää, kiusaamista tai epäasiallista kohtelua. Puhelin- ja chat-palvelu ovat joulutauolla 21.12.–7.1. Voit kuitenkin jättää meille viestin kirjelaatikkoon osoitteessa etoleyksin.fi/haluatko-jutella. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian.

#VäestöliittoTukenasi #KunElämäAskarruttaa