Väestöliitto hakee korkeakouluharjoittelijaa

Nyt on auki elämäsi harjoittelupaikka!

Tule työkaveriksi iloiseen kansainvälisen kehityksen tiimiimme. Meillä saat tehdä monipuolista ja merkityksellistä työtä seksuaalioikeuksien ja kestävän kehityksen edistämiseksi. Väestöliiton kansainvälisen kehityksen tiimin keskeisiä toimintoja ovat vaikuttamistyö, kehitysyhteistyö, globaalikasvatus ja viestintä.

Harjoittelijan tehtäviä ovat mm.:

• suunnitella ja toteuttaa kansainvälinen webinaari seksuaalikasvatuksesta
  • avustaminen tiedonhankinnassa ja taustapaperien kirjoittamisessa
  • erilaiset tehtävät kehitysyhteistyöohjelman toimeenpanossa
  • avustaminen viestinnän ja globaalikasvatuksen tehtävissä
  • avustaminen tiimin muissa tehtävissä tarpeen mukaan.

Toivomme, että harjoittelijalla on hyvä ote itsenäiseen työskentelyyn ja oman työn aikatauluttamiseen. Arvostamme tietämystä ja/tai kiinnostusta globaaleista seksuaalioikeuskysymyksistä. Laskemme eduksi myös vapaaehtoistyö- ja järjestökokemuksen. Koulutustaustaksi sopii esimerkiksi valtio- ja yhteiskuntatieteet, oikeustieteet, sosiaalitieteet, viestintä tai muu harjoittelun sisällön ja tavoitteiden kannalta soveltuva ala.

Harjoittelijalta edellytetään hyvää suomen ja englannin kielen suullista ja kirjallista ilmaisua.

Harjoittelijalla tulee olla käytössään oman oppilaitoksensa myöntämä korkeakouluharjoittelutuki. Harjoittelusta maksettava palkka 1283 e/kk muodostuu korkeakoulun maksamasta harjoittelutuesta ja työnantajan osuudesta.

Harjoittelun pituus on kolme kuukautta. Harjoittelijan toivotaan aloittavan 28.3.2022, mutta ajankohta on neuvoteltavissa. Työtä tehdään ensisijaisesti vallitsevan tilanteen mukaisesti lähityönä Väestöliiton toimistolla Helsingissä, mutta etätöiden tekeminen on myös mahdollista.

Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään 1.3.2022 osoitteeseen elina.korhonen@vaestoliitto.fi. Otsikoithan viestisi seuraavasti: ”Hakemus harjoittelijaksi / Oma nimesi”. Haastattelut järjestetään viikolla 10. Ilmoitamme päätöksestä kaikille hakijoille viimeistään viikolla 11.

Harjoittelua koskeviin kysymyksiin vastaa:

Kansainvälisten asioiden johtaja Elina Korhonen, elina.korhonen@vaestoliitto.fi. Tiedustelut vain sähköpostilla.

Työskentelemme monimuotoisen ja yhdenvertaisen yhteiskunnan eteen, ja kannustammekin eri-ikäisiä, eri sukupuolten edustajia, vammaisia sekä eri kulttuuri- ja muihin vähemmistöihin kuuluvia henkilöitä hakemaan. Tarjoamme innostuneen ja tiiviin työyhteisön sekä mahdollisuuden oppia ja kehittää uutta kanssamme. Toimistomme sijaitsee Helsingissä Kampissa ja toimitiloissamme on puutteita esteettömyydessä.

Väestöliitto on hyvinvointialan järjestö ja ihmisoikeustoimija. Olemme monialajärjestö, koko väestön asialla ja toimintamme kattaa ihmisen koko elämänkaaren. Tehtävänämme on edistää hyvinvointia ja ihmisten yhteyttä toisiinsa. Tarjoamme erilaisia palveluita, teemme tutkimusta sekä vaikutamme yhteiskunnallisiin asioihin.

Lue lisää Väestöliiton kansainvälisestä työstä: https://www.vaestoliitto.fi/kansainvalinen-kehitys/