Väestöliitto on mukana kehittämässä sähköistä perhekeskusta

kuvituskuva, kolme henkiloa istuu penkilla, takana kukkia

Sähköinen perhekeskus koostuu kolmesta osiosta, perheille ja perhettä perustamassa olevien kokonaisuudesta eli Omaperhe-palvelusta, nuorille suunnatussa kokonaisuudesta sekä ammattilaisten osiosta.

Väestöliitolla on vankka kokemus perheille, nuorille ja ammattilaisille suunnattujen verkkopalvelujen kehittämisestä ja sisällöntuotannosta vanhemmuuden tuen, perheiden palvelujen, lasten ja nuorten hyvinvoinnin, turvallisen kehityksen ja kasvun ja seksuaalisuuden teemoissa. Väestöliiton rooli hankkeessa painottuu sähköisen perhekeskuksen tietopankin hallintaan ja sisällön asiantuntijuuteen ja kehittämiseen.

Työ alkaa loppuvuodesta 2022 ja ensimmäisessä vaiheessa sisältää perheille suunnatun omaperhe -palvelun sisällönhallinnan ylläpidon ja kehittämisen. Omaperhe-palvelu julkaistaan alkuvuonna 2023. Ensi vuoden aikana pilotoidaan myös nuorten ja ammattilaisten osiot.

Lisätietoja: Anne Pelander, asiantuntija, Väestöliitto anne.pelander@vaestoliitto.fi

Lue lisää sähköinen perhekeskus -hankkeesta DigiFinlandin sivuilta.