Väestöliitto osallistuu jälleen Lapset mukaan töihin -päivään

Lasten käsiä Väestöliiton logoilla koristellut vihreän taustan päällä.

Väestöliitto osallistuu tänä vuonna jälleen Lapset mukaan töihin -päivään. Lapsen oikeuksien viikon perjantaina 24.11. lapset ovat tervetulleita tutustumaan Väestöliitossa työskentelevän vanhemman, isovanhemman, kummin tai muun läheisen aikuisen työpaikkaan.

Luvassa on mukavaa ohjelmaa ja puuhaa eri-ikäisille lapsille sekä tutustumista Kalevankadun Väestöliitto-taloon. Lapselle päivä tarjoaa mahdollisuuden nähdä, missä aikuinen työskentelee sekä kuulla ja kysellä siitä, minkälaisia asioita hän työssään tekee. Samalla voidaan yhdessä tutustua aikuisen työkavereihin ja muihin lapsiin.

– Väestöliitolle, joka toiminnallaan haluaa vahvistaa turvallisia ihmissuhteita, perheiden hyvinvointia sekä perheen ja työn onnistunutta yhteensovittamista, osallistuminen päivään on luontevaa, toteaa toimitusjohtaja Eija Koivuranta.

Väestöliitto myöntää Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen® työpaikoille, jotka täyttävät perheystävällisyyden kriteerit. Tunnus kertoo työnantajan sosiaalisesta vastuullisuudesta ja sitoutumisesta perheystävällisyyden toteuttamiseen. Osallistuminen Lapset mukaan töihin -päivään on osa järjestömme omia perheystävällisiä käytäntöjä.