Väestöliitto 80 vuotta vuonna 2021

Väestöliitto 80 vuotta juhlavuoden kuva

Väestöliitto perustettiin vuonna 1941, ystävänpäivänä 14. helmikuuta Vanhalla ylioppilastalolla. Väestöliitto täyttää siis 80 vuotta helmikuussa. Olemme koko tämän ajan olleet aktiivisesti rakentamassa suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ja vahvistamassa ihmisten välistä yhteyttä. Nämä kysymykset ovat yhä edelleen toimintamme keskiössä. Juhlavuoden viestimme onkin Hyvinvointia ja ihmissuhteita vahvistamassa.

Juhlavuonna pääosassa ovat nuoret, heidän hyvinvointinsa ja ihmissuhteensa. Mikä ja miten vahvistaa niitä, ja miten nuorten tulevaisuudenusko säilytetään? Millaista tulevaisuutta nuoret itse haluavat rakentaa?

Vuoden alussa nostamme esille nuorten seksuaalioikeudet. Siitä siirrymme nuorten rooliin kestävässä väestönkehityksessä. Alkusyksystä keskitymme nuorten yhdenvertaisuuteen ja osallisuuteen ja vuoden päätteeksi tarkastelemme, minkälaisen kasvualustan nuoret tarvitsevat, jotta he pystyvät ponnistamaan kohti toivomaansa, itsensä näköistä ja oloista hyvinvointia.