Tukesi on meille tärkeä! Tule mukaan tukemaan Malawi-hankettamme.

Voit soittaa keräyspuhelimeen 0600 1 9898. Puhelun hinta on 10,18 euroa + pvm/puhelu

Väestöliitto on toiminut Malawin maaseudulla yhteistyössä paikallisten yhteisöjen ja kumppaneiden kanssa vuodesta 1998 lähtien. Työn tarkoituksena on ollut seksuaaliterveyspalveluiden saatavuuden ja laadun lisääminen sekä ihmisten seksuaaliterveystiedon lisääminen. Erityisesti on panostettu seksitautien ehkäisyyn, perhesuunnitteluun, turvalliseen äitiyteen sekä nuorten erityistarpeiden huomioimiseen.

Vuodesta 2013 olemme toteuttaneet yhteistyöhanketta Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa ja vuodesta 2017 lähtien myös Marttaliiton kanssa. Päätavoitteena on tyttöjen koulunkäynnin edistäminen ja heidän seksuaaliterveyden parantaminen. Näihin tavoitteisiin pyritään muun muassa lisäämällä tietoa seksuaaliterveydestä ja vahvistamalla positiivisia roolimalleja. Kouluilmapiiriä parannetaan koulukiusaamista vähentämällä ja tukioppilastoimintaa kehittämällä. Olennainen osa työtä on paikallisten yhteisöjen asenteiden muuttaminen tyttöjen koulunkäyntiä tukevaksi sekä naisten toimeentulomahdollisuuksien parantaminen.

Hanketta toteuttavat malawilainen CYECE-järjestö (Center for Youth Empowerment and Civic Education). Hankealueinamme ovat Dedzan ja Mangochin läänit.

Lisätietoja hankkeesta:

Laura Lipsanen
laura.lipsanen(at)vaestoliitto.fi

Rahankeräyslupa Suomessa (poikkeuksena Ahvenanmaa): RA/2016/867.