Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Hieno dokumentti Ylellä - Nostalgiaa, jättikauluksia ja Beatles-tukkia

15.8.
Yle Areenalla on nähtävissä uusintana laadukas TV-dokumentti Kansankodin kuokkavieraat. Kymmenen prosenttia suomalaisista muutti 1960- ja 70-luvuilla työn perässä Ruotsiin. Ja töitähän saatiin. Lasten tehtävä oli toimia tulkkeina ja asioiden hoitajina. Aikuisten kielitaito määritti paikan työelämässä ja yhteiskunnassa. Perheet sopeutuivat, kun oli pakko. Vain pieni määrä palasi takaisin.

Katsaus tunnekeskeisen pariterapian tutkimuksista

15.8.
Stephanie Wiebe ja Susan Johnson (2016) esittävät Family Process -lehdessä yhteenvedon tunnekeskeistä pariterapiaa koskevista tutkimuksista.

Ryhmä uskottomuuden kokeneille pareille alkaa Väestöliitossa syksyllä 2017

14.8.
Onko parisuhteenne saanut kolauksen puolison uskottomuudesta? Kaipaatteko uusia keinoja selvitä parisuhteen arjesta kriisin jälkeen?

Ihmiskaupan uhrin toipuminen alkaa häpeän voittamisesta

14.8.
Ihmiskaupan uhrin matka uuden elämän alkuun on kivinen. Häpeä kaikesta tapahtuneesta on raskas kantaa. Katsetta on vaikea nostaa maasta. Nainen kokee olevansa läpinäkyvä. Kaduilla vastaantulevat ihmiset tuntuvat katsovan. Nainen kokee heidän pystyvän lukemaan katseillaan hänen historiansa. Tarina on kuin tahra mekossa. Kuinka sen voisi koskaan pestä pois?

Tietoa heille, jotka valitsevat lapsen hankkimisen yksin

31.7.
Tutkijat Laura Pash ja Sarah Holley ovat koonneet tietoa ja vinkkejä yksin lapsen hankkiville naisille ja miehille. Yksineläjämiesten lastenhankinnan ollessa vielä monin tavoin keskeneräinen asia, keskityn tekstissäni naisten lastenhankintaan. Moni nainen havaitsee lähestyessään kolmeaviittä tai neljääkymppiä, että läheistä, kestävää parisuhdetta ja perhettä ei ole vain tullut. Siksi yhä useammin äidiksi haluavat tarttuvat hetkeen ja kääntyvät hedelmöityshoitojen puoleen.

Kuumottavaa kesäseksiä

28.7.
Useimmat meistä kaipaavat leiskuvaa ja kuumottava seksielämää. Miten sen voi saavuttaa? Näillä asiantuntijavinkeillä onnistut!

Tiedevinkki:

Julkisesta keskustelusta voisi saada kuvan, että seksuaalinen uskottomuus olisi suomalaisissa parisuhteissa yleisempää.

Todellisuudessa trendinä on ollut jo pitkään uskollisuuden lisääntyminen. Se ilmenee myös uskollisuuteen liittyvissä asenteissa.

Lue elokuun tietovuoto ja tiedät mm. mikä on motivoinut suomalaisia uskottomuuteen.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8:30-11 ja 12:15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista