Neuvontapuhelin

palvelunumerossa 0800 183 183. Katso neuvonta-ajat.

Toimiva parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta ja sen hoitamisesta. Voit kartoittaa omaa parisuhdettasi ja miettiä keinoja suhteen vahvistamiseksi. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Sivuja ylläpitää Väestöliiton Parisuhdekeskus. Parisuhdekeskus saa toimintaansa Raha-automaattiyhdistyksen tukea.

Ajanvaraus

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Peruutukset on tehtävä kahta arkipäivää aikaisemmin, jotta halutut ajat voitaisiin täyttää uudelleen. Veloitamme liian myöhään perutun ajan.

Aikoja auki rajoitetusti! Katso mm. asiantuntijoiden nettiluennot parisuhdeongelmista.

Tiedevinkki:

Parinvalinnassa naisia ja miehiä kiinnostaa luotettavuus, henkinen tasapaino, mukava luonne ja molemminpuolinen kiintymys. Miehet kiinnittävät huomiota lisäksi naisen ulkonäköön, terveyteen ja ruoanlaittotaitoon. Naiset kiinnittävät huomiota miehen kunnianhimoon tai ahkeruuteen ja taloudellisesti turvallisiin tulevaisuudennäkymiin.

Henry et.al. Mate selection: Gender & generational differences. North American journal of Psychology 2013; 15(1):63 – 70.

Kirja-arvio

Psykiatrin palaset

Matti O. Huttunen
Duodecim, 1. painos 2014

Kauno-
kirjallisuutta

Suojattomat

Kati Hiekkapelto
Otava 2014

Elokuva-
arvio

Elokuva
rakkaudesta

"Kalervo Palsa ja kuriton käsi"

Kuukauden
kolumni

Johtaja, tutkimusprofessori Anna Rotkirch

Miksi suutelemme?

Sinkuille

Sinkku-
elämää
Suomessa

Psykologi Elina Nurminen haastatteli kahta sinkkua, Pekkaa ja Niinaa, jotka kertovat, minkälaista on sinkkuelämä Suomessa.