Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Sivujen lakitietoa-osuutta päivitetään syksyn aikana

eilen
Avioliiton lakitietoa sivuston tiedot ovat saattaneet osaltaan vanhentua, siksi päivitämme lakitietoa-sivumme syksyn 2017 aikana.

Nettiluento pe 17.11. klo 13: "Miten selviytyä mustasukkaisuuden kanssa?", psykoterapian erikoispsykologi Lotta Heiskanen

17.11.
Luento antaa tietoa mustasukkaisuudesta ja työkaluja mustasukkaisuuden kanssa selviytymiseen.

Shampanjaa vai kaurapuuroa?

13.11.
Suomalaisessa keskustelussa kuva pikkulapsiperheistä on ankea. Samanlaisiin tuulipukuihin pukeutuneet vanhemmat raahustavat pesemättömissä hiuksissa Prisman käytäviä tuholaislaumansa perässä. Elämä on silmäpusseja, pyykkivuoria, Lego-miinoja, keittiönkaapin oveen ikuisiksi ajoiksi juuttunutta kaurapuuroa, eikä koskaan, milloinkaan seksiä. Samaan aikaan hotelli Tornin kattokerroksessa lapsettomat pariskunnat siemailevat afterwork-shampanjaa ja piipahtavat iltapuhteiksi New Yorkissa.

Tervetuloa mukaan Parisuhdeviikolle 2017!

13.11.
Parisuhdeviikko on hyvinvoinnin teemaviikko, jonka järjestävät yhteistyössä Parisuhdekeskus Kataja ja Väestöliiton parisuhdetiimi. Parisuhdeviikkoa vietetään ympäri Suomea 13.-19.11.2017.

Tiedevinkki:

Kun puhutaan seksuaalista asenteista ja arvoista, niin ihmisiä jaetaan usein liberaaleihin ja konservatiiveihin.

Meillä jokaisella kulkee jossakin raja sen suhteen, mitä hyväksymme ja, mitä emme. Laittomaksi nimettyjä seksuaaliasioita melko harvat tietenkään hyväksyvät, mutta toisaalta useimmat hyväksyvät ihmisen seksuaalisen itsemääräämisoikeuden silloin, kun hän ei teoillaan loukkaa kenenkään muun vastaavaa itsemääräämistä.

Lue lisää lokakuun Tietovuodosta seksuaalisista asenteista ja arvoista.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista