Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Uutisia

Pettäminen jättää jälkeensä trauman

tänään
”Se tuli aivan varoittamatta. Hänellä oli ollut suhde toisen kanssa. Tieto oli kuin isku, joka suisti pohjan kaikelta, mihin olin tottunut luottamaan.”

Millaisen sadun sinä haluaisit kuulla?

30.11.
Kun olin pieni, isälläni oli tapana lukea minulle Rudolf Koivun satuja. Isäni oli erityisen mieltynyt satuun, jossa yltäkylläisyyteen rakastunut kuningas yhtenä päivänä kyllästyy herkkuihinsa. Hän lähtee maailmalle ja lopulta päätyy nälkäisenä ja väsyneenä tavallisen talonpojan luo, joka tarjoaa hänelle silakoita. Tarina päättyy siihen, että kuningas ymmärtää yksinkertaisen ruuan ja elämän arvon.

Naisen väkivalta

24.11.
Lautanen lentää seinään. Ovet ryskyvät ja huuto raikaa. ”Mä oon vaan niin temperamenttinen”, hän sanoo. ”Kaikki meijän suvun naiset on aina ollu tosi temperamenttisia. Ollaan semmosta tulisieluista sukua. Meillä on ollu ihan tavallista että huudetaan asiat ja sanotaan suoraan. Ei siinä oo mitään ihmeellistä.”

Nuoret sinkut haaveilevat matkustelusta ja kiinnostavasta työstä. Yli kolmekymppiset sinkut kaipaavat jo parisuhdetta.

22.11.
I love me -messuilla 21.–23.10.2016 Väestöliiton parisuhdekeskuksen kyselyyn vastasi 140 sinkkua.

Yllättävää tietoa miehistä!

18.11.
Väestöliiton Parisuhdekeskus teki kyselyn parisuhteessa oleville miehille heidän ajatuksistaan ja kokemuksistaan parisuhteestaan. Kyselyssä oli neljätoista kysymystä, joihin kaikkiin odotettiin avovastausta eli vastaaja sai itse päättää täysin mitä vastasi. Kyselyä tehtiin Webropol-järjestelmällä ja sitä jaettiin vastattavaksi sekä Väestöliiton parisuhdekeskuksen omilla että yhteistyökumppaneiden sivuilla. Kysely oli auki kolmisen viikkoa 20.10.-11.11.2016.

Tee puolisosi kanssa Puhekoulun testi

15.11.
Menikö keskustelu taas huutamiseksi? Marja Hintikka Liven Puhekoulun testillä selvität selvität, missä teidän parisuhteenne puhetaidoissa mennään. Testi on tehty yhteistyössä Väestöliiton Parisuhdekeskuksen asiantuntijoiden kanssa.

Tiedevinkki:

Onko isovanhemmuus elämänvaihe, jossa painopiste siirtyy sukulaisiin, pois ystävistä? Ehtiikö paljon lapsenlapsiaan tapaava mummo tai vaari myös ylläpitää ystävyyssuhteitaan?

Väestöliiton uusien isovanhemmuus-verkkosivujen kunniaksi lokakuun Tietovuoto käsittelee isovanhemmuutta eli selvittää, miten isovanhemmuus ja ystävyyssuhteet sopivat yhteen suurilla ikäluokilla.

Näyttäisi esimerkiksi siltä, että isoisillä ja -äideillä oli useampia ystäviä, mitä tiheämmin he olivat yhteydessä lapsenlapsiinsa.

Tutustu tuloksiin tarkemmin Väestöliiton Tutkimuslaitoksen Tietovuoto-sivulla.

Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Vapaita aikoja saatavilla!

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.