Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Peruutukset on tehtävä kahta arkipäivää aikaisemmin, jotta halutut ajat voitaisiin täyttää uudelleen. Veloitamme liian myöhään perutun ajan.

Aikoja auki rajoitetusti! Katso mm. asiantuntijoiden nettiluennot parisuhdeongelmista.

palvelunumerossa 0800 183 183. Katso neuvonta-ajat.

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta ja sen hoitamisesta. Voit kartoittaa omaa parisuhdettasi ja miettiä keinoja suhteen vahvistamiseksi. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa.

Uutisia

Ollaan ihmisiksi parisuhteessa

26.6.
Parisuhdeterapeutti Pekka Hämäläinen on kirjoittanut erinomaisen parisuhdekirjan jokaiselle parisuhteessa elävälle. Ollaan ihmisiksi parisuhteessa -teos on tulvillaan viisaita sanoja. Parisuhteessa on valtavasti energiaa, josta voi ammentaa voimaa elämään.

Tiedevinkki:

”Uusperheen lasten näkemyksiä vanhempien uusista kumppaneista tutkittiin haastattelututkimuksella.

Tutkijat löysivät kolme suhtautumistapaa. Uudet partnerit  a) hyväksyttiin perheenjäseniksi, b) hyväksyttiin perheenjäseniksi uusperheen olemassaolon ajaksi ja c) uusia partnereita ei hyväksytty perheenjäseniksi lainkaan. Yksi neljäsosa lapsista ja nuorista hyväksyi äidin tai isän uuden puolison perheenjäseneksi, yksi neljäsosa hyväksyi mutta lopetti yhteydenpidon uusparin eron jälkeen, ja noin puolet ei koskaan hyväksynyt vanhempiensa uusia puolisoita perheenjäsenikseen.

Coleman et.al. Stepchildren's Views About Former Step-Relationships Following Stepfamily Dissolution (pages 775–790). Journal of Marriage and Family 77(3) 2015

Kolumni

Lasten syntymätiheys vaikuttaa pari-
suhteeseen

Venla Berg,
Tutkija

Sinkuille

Psykologi Elina Nurminen:

Epäröitkö etsiä kumppania julkisesti?

Kauno-
kirjallisuutta

Jenni Kirves: Aino Sibelius - ihmeellinen olento.

"Ihmeellinen Aino Sibelius"

Elokuva-
arvio

Huolenpito lähimmäisestä nousee sittenkin tuhon keskeltä elämää kantavaksi voimaksi."

Leviathan

Kirja-arvio