Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Peruutukset on tehtävä kahta arkipäivää aikaisemmin, jotta halutut ajat voitaisiin täyttää uudelleen. Veloitamme liian myöhään perutun ajan.

Aikoja auki rajoitetusti! Katso mm. asiantuntijoiden nettiluennot parisuhdeongelmista.

palvelunumerossa 0800 183 183. Katso neuvonta-ajat.

Läheinen parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta ja sen hoitamisesta. Voit kartoittaa omaa parisuhdettasi ja miettiä keinoja suhteen vahvistamiseksi. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa.

Uutisia

Lasten syntymätiheys vaikuttaa parisuhteeseen

19.5.
Vanhemmat, joiden lapset ovat syntyneet hyvin lyhyillä syntymäväleillä, eroavat todennäköisemmin kuin vanhemmat, joiden lapsilla on suurempi ikäero. Tällaiset tutkimustulokset kertovat siitä, että lasten kasvattaminen on vaativa tehtävä ja aiheuttaa vanhemmille usein myös stressiä.

Tiedevinkki:

”Yksi monista keinoista päästä pettämisen yli on anteeksianto. Anteeksianto vahvistaa ne rakastavat tunteet ja hyväksynnän, joita petetty tuntee kumppaniaan kohtaan. Anteeksianto on myös päätös jättää kostamatta. Lopuksi anteeksianto on pitkään jatkuva sarja tekoja ja valintoja parisuhteen jatkumisen hyväksi."

Behavior Analysis of Forgiveness in Couples Therapy. James Cordova, et.al. International Journal of Behavioral. Consultation and Therapy Volume 2, No. 2, 2006

Kolumni

Lasten syntymätiheys vaikuttaa pari-
suhteeseen

Venla Berg,
Tutkija

Sinkuille

Kun sitä vähiten odottaa -bloggari

Elämäntilannelapsettomuus

Kauno-
kirjallisuutta

Jenni Kirves: Aino Sibelius - ihmeellinen olento.

"Ihmeellinen Aino Sibelius"

Elokuva-
arvio

”Elokuvassa on visuaalista nautintoa ja syvän, todellisen historian tuntua."

Ida

Kirja-arvio