Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Uutisia

Suomalaisten itsetyydytyksen lisääntyminen on erinomainen asia

24.8.
Asiasta kertoi Väestöliiton Väestöntutkimuslaitoksen elokuinen tietovuoto. Finsex-tutkimuksen mukaan sekä miesten että naisten itsetyydytys on lisääntynyt. Myös parisuhteessa elävien itsetyydytys on lisääntynyt. Tästä olen erittäin iloinen.

Sinkkutarinat kuvaavat rohkeasti kumppanin kaipuuta

23.8.
Väestöliiton ja Nyyti ry:n kevään 2016 kirjoituskilpailuun ”Kerro oma sinkkutarinasi” vastasi 84 kirjoittajaa. Naisia oli 70 ja miehiä 14. Ikänsä maininneet olivat keskimäärin 27,8-vuotiaita. Voittaja arvottiin ja hän sai palkinnoksi 150 euron lahjakortin asuinpaikkakuntansa hyvään ravintolaan.

Mikä pitää pitkät avioliitot koossa ja onnellisina?

16.8.
Parisuhdeodotukset ovat muuttuneet. Parisuhteelta odotetaan enemmän mahdollisuuksia toteuttaa itseään. Samalla odotukset sukupuolirooleittain jaetuista kotitöistä ovat muuttuneet. Nyt kumpi tahansa puolisoista voi tarttua kodin ”sotkuisiin töihin”. Elinikäinen parisuhdeonni on yhä ihanne, johon tukeudutaan, mutta yhä useammilta puuttuu omien vanhempien antama esimerkki yhdessä pysyneistä, sitoutuneista vanhemmista.

Yksin äidiksi

15.8.
"Ensin kuvittelin olevani täysin yksin lapsihaaveeni kanssa, mutta löydettyäni vertaistukea Simpukka-järjestön kautta, voimaannuin. Vertaisiani löytyi muualtakin! Vertaiskeskustelujen kautta oivalsin, kuinka tärkeä vahva tukiverkosto on."

Huolehditaan parisuhteesta puolin ja toisin

11.8.
"Otapas tavaksi että tiskaat lasit ja mukit heti pois niin kuin minäkin teen. Muuten niitä kertyy tähän tiskialtaaseen vaikka kuinka paljon…" Näin puoliso opasti minua keittiössä.

Tiedevinkki:

Suomalaisten yhdynnät ovat vähenemässä, kiinnostus seksiä kohtaan ei kuitenkaan ole hiipumassa. Tämä käy ilmi, kun paneudumme tuoreisiin tietoihin suomalaisten itsetyydytysaktiivisuudesta. Siitä onkin tullut nykypäivänä entistä suositumpi seksitrendi.

Lue lisää Väestöliiton Tutkimuslaitoksen elokuun Tietovuodosta.

Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Vapaita aikoja saatavilla!

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.