Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Uutisia

Narsistin uhri

tänään
Usein narsismista puhuttaessa kuvataan tekijä ja uhri. Asia on kuitenkin mutkikkaampi. Jotta hyväksikäyttäjä voi toimia hyväksikäyttävästi, tarvitaan joku, joka on altis sopeutumaan ja alistumaan toisen tahtoon. Joskus ihmisen tausta, olosuhteet tai psyykkiset tekijät edesauttavat ihmisen valmiutta sopeutujan asemaan.

Torjuntavoittoja

21.9.
Parin etsinnässä torjutuksi tuleminen ei ole helppoa, mutta eipä ole torjuminenkaan. Jokainen meistä lienee kokenut molemmat roolit. Kiusalliset tilanteet ja kohtaamattomuudet ovat välttämätön osa elämää. Jos näihin arpajaisiin ei osallistu, ei voi voittaa.

Arvioi sivujamme

19.9.
Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä?

Kun naisen nyrkki heiluu

13.9.
Väkivallasta parisuhteessa on vaikea puhua ulkopuolisille. Hävettää ja on syyllinen olo. Miksi mieheni lyö? Miksi en osaa lähteä? Häpeä ja halu vaieta voivat olla vielä suuremmat, kun roolit ovat toisin päin. Miestään ja lapsiaan lyövä nainen on yhteiskunnassa lähes näkymättömäksi vaiettu ilmiö. Avun hakeminen on vaikeaa niin väkivaltaa kokevana kuin väkivaltaa tekevänä naisena.

Tiedevinkki:

Luovutettujen sukusolujen käyttö lapsettomuuden hoidossa lisääntyy tasaisesti myös Suomessa. Nykyisin jo lähes joka viides hedelmöityshoidoista tehdään luovutetuilla sukusoluilla.

Minkälaiset tekijät motivoivat naisia ryhtymään munasolun luovutukseen? Onko luovuttajille maksettavalla kulukorvauksella merkitystä? Entä ovatko sukusolujaan luovuttaneet tyytyväisiä päätökseensä?

Lue lisää Väestöliiton Tutkimuslaitoksen syyskuun Tietovuodosta.

Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Vapaita aikoja saatavilla!

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.