Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Keitä kuuluu perheeseesi? Vastaa kyselyyn!

eilen
Millainen on sinun perheesi? Kerro omin sanoin, keitä koet kuuluvaksi juuri sinun perheeseesi. Sana on vapaa.

Mitä mustasukkaisuus uusperheessä tarkoittaa?

15.1.
Uusperhe merkitsee perhettä, jossa yhdellä tai kahdella vanhemmalla on lapsia edellisestä parisuhteesta.

Oletko "ajeeraaja"?

2.1.
Kumpi seuraavista on sinulle tyypillisempi toimintatapa, kun jokin tilanne tuntuu hankalalta: 1) mietit ennen kuin toimit 2) toimit, ennen kuin mietit. Mikäli valitsit jälkimmäisen, saatat olla ajeeraaja.

Tiedevinkki:

Lyhyempien ikäerojen takana on myöhentynyt vanhemmuus, työelämän luomat paineet ja ihmisten omat ihanteet. Alle 2,5 vuoden ikäerot saattavat kuitenkin olla haitallisia niin lasten kuin vanhempien terveydelle.

Väestöntutkimuslaitoksen vuoden 2018 ensimmäisessä Tietovuodossa kerromme ikäerojen historiallisista muutoksista Suomessa. Tarkastelemme myös nuorten aikuisten näkemyksiä siitä, miten lapsia olisi hyvä ajoittaa. Lopuksi pohdimme tarvitaanko aiheesta suosituksia vanhemmille, jotta terveydelle mahdollisesti haitallinen trendi lievenisi.

Lue lisää tammikuun Tietovuodosta.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista