Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Uutisia

Erotilanteen tärkeimmät lait!

23.6.
Asianajajalta palstalla Inga Koskinen kertoo mitä lakeja on hyvä tietää ja tuntea erotilanteessa.

"Våga och Vinn" parrelationskurs i Esbo

21.6.
En förebyggande parrelationskurs för er som nyligen har blivit föräldrar med barn i babyålder och som är nyfikna på att lära er mera om er parrelation.

Tahdolla ja taidolla - Uusparisuhteen ristiriitoja ennaltaehkäisevät ja parisuhdetta tukevat lauantait

20.6.
Uusparisuhde on uusi mahdollisuus! Parisuhteen haasteet ovat suuria tämän päivän Suomessa. Miten mahduttaa rakkaus uusperheen parisuhteen arkeen? Miten luoda ja ylläpitää suhteessa positiivisia asioita? Miten ratkaista ristiriitoja rakentavasti? Miten löytää keinoja toimia uusperheen vanhempana / aikuisena?

Miten estät parisuhteen lomakriisin?

17.6.
Parisuhde määrittyy erityisinä avainhetkinä; tekoina, eleinä, muistamisina ja unohtamisina, kirjoittaa psykologi ja psykoterapeutti Susan Johnson. Loma voi olla täynnä tällaisia avainhetkiä. Kumppanin teot ja sanat kertovat lomalla tavallista selkeämmin, "ajatteleeko hän minun parastani". Arvostaako hän, viihtyykö hän kanssani? Mitä minä merkitsen hänelle? Vaikket sitä huomaisikaan, kumppanisi pohtii samaa: "Onko tuo kirja kiinnostavampi kuin minä?"

Uusi kurssi diabeteksen ja psyykkisen sairauden kanssa eläville pariskunnille – vielä ehdit ilmoittautua!

14.6.
Kurssi järjestetään pääkaupunkiseudulla asuville pariskunnille, joista toisella puolisoista on tyypin 2 diabetes ja joka on mielenterveyshäiriöiden vuoksi poissa työelämästä tai opinnoista. Ensimmäistä kertaa toteutettava kurssi on Mielenterveyden keskusliiton, Diabetesliiton ja FinFamin yhteishanke.

Tiedevinkki:

Naisten halu toisia naisia kohtaan on lisääntynyt, kertoo FINSEX-tutkimushanke, jossa on jo vuosikymmeniä seurattu suomalaisten seksuaalielämässä tapahtuvia muutoksia.

Lue lisätietoa kesäkuun tietovuodon lähteestä, Väestöliiton tutkimuslaitoksesta.

Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Vapaita aikoja saatavilla!

Aikoja auki rajoitetusti!

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.