Neuvontapuhelin

palvelunumerossa 0800 183 183. Katso neuvonta-ajat.

Toimiva parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta ja sen hoitamisesta. Voit kartoittaa omaa parisuhdettasi ja miettiä keinoja suhteen vahvistamiseksi. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Sivuja ylläpitää Väestöliiton Parisuhdekeskus. Parisuhdekeskus saa toimintaansa Raha-automaattiyhdistyksen tukea.

Ajanvaraus

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Peruutukset on tehtävä kahta arkipäivää aikaisemmin, jotta halutut ajat voitaisiin täyttää uudelleen. Veloitamme liian myöhään perutun ajan.

Aikoja auki rajoitetusti! Katso mm. asiantuntijoiden nettiluennot parisuhdeongelmista.

Tilastovinkki:

Vuoden 2013 aikana 3 600 naista koki perheväkivaltaa. Lukumäärä on kohonnut vuodesta 2005 yli 12 prosenttia. Perheväkivaltaa kokeneita miehiä oli 1 600. Miesten osuus uhreista on melkein kolminkertaistunut vuodesta 2005.

Suomen virallinen tilasto (SVT): Poliisin tietoon tullut rikollisuus [verkkojulkaisu]. Helsinki: Tilastokeskus.

Kirja-arvio

Irti alkoholista

Jan-Henry Stenberg, Helena Service ym.
Duodecim 2014

Kauno-
kirjallisuutta

Säihkyvä maailma

Siri Hustvedt
Otava 2014

Elokuva-
arvio

Elokuva
rakkaudesta

"Kalervo Palsa ja kuriton käsi"

Kuukauden
kolumni

Perhetutkija Lassi Lainiala

Kannattaako tunnustaa jos pettää?

Kuva: Kylie Legg

Sinkuille

Elämän-
tilanne-

lapsetto-
muus
- voiko unelmasi vielä toteutua?

Psykologi Sanna Korpela kannustaa eteenpäin elämässä niitä, joille elämäntilanne ei salli lapsen saantia. Unelmista kannattaa pitää kiinni.