Neuvontapuhelin

palvelunumerossa 0800 183 183. Katso neuvonta-ajat.

Toimiva parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta ja sen hoitamisesta. Voit kartoittaa omaa parisuhdettasi ja miettiä keinoja suhteen vahvistamiseksi. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa.

Ajanvaraus

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Peruutukset on tehtävä kahta arkipäivää aikaisemmin, jotta halutut ajat voitaisiin täyttää uudelleen. Veloitamme liian myöhään perutun ajan.

Aikoja auki rajoitetusti! Katso mm. asiantuntijoiden nettiluennot parisuhdeongelmista.

Uutisia

”Tahdolla ja taidolla” –parisuhdekurssi järjestetään Muoniossa.

19.1.
Kokoontumiset ovat tiistaina 17.2. ja tiistaina 24.2.2015 klo 18 - 20 ja lauantai 28.2. 2015 klo 10.00-15.00. Paikka on Muonion pappila, jossa Muonion-Enontekiön kuntayhtymän avoterveydenhuollon työntekijät vielä toimivat.

Tiedevinkki:

Yhdysvaltalaistutkijat tutkivat Facebookin parisuhdestatuksia ja niiden postaajia. Välttelevästi kiintyneet eivät pitäneet parisuhdestatuksen julkistamista tärkeänä, mutta ahdistuneesti kiintyneet pitivät.  Mitä epävarmempia henkilöt olivat parisuhteistaan, sitä varmimmin he merkitsivät parisuhdestatukseensa: seurustelee.

Attachment and Relationship Visibility on Facebook. Personality and Social Psychology Bulletin sept 17, 2014

Kirja-arvio

Onnikujan kaverukset

Maaret Kallio ja Susanna Ruuhilahti
VL-markkinointi Oy, 2014

Kauno-
kirjallisuutta

Lars Kepler: Stalker

Bonnier

Elokuva-
arvio

Irrottelevaa mustaa huumoria

"Ylilyönti (Carnage) "

Kuukauden
kolumni

Tutkimus-professori Osmo Kontula

Oletko parisuhteessasi yksinäinen?

Sinkuille

"Treenatessa treenaan enkä vikittele sydänkäpyä."

Psykologi Elina Nurmisen selvityksen mukaan sinkkukulttuuri ei pysy nykyisten terveysihanteiden perässä.