Neuvontapuhelin

palvelunumerossa 0800 183 183. Katso neuvonta-ajat. Huom: 17.4. palvelemme klo 13 asti

Toimiva parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta ja sen hoitamisesta. Voit kartoittaa omaa parisuhdettasi ja miettiä keinoja suhteen vahvistamiseksi. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Sivuja ylläpitää Väestöliiton Parisuhdekeskus. Parisuhdekeskus saa toimintaansa Raha-automaattiyhdistyksen tukea.

Ajanvaraus

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Huomaathan, että peruutukset kaksi vuorokautta ennen.

Aikoja auki rajoitetusti!

Uutisia

Vähentääkö taloudellinen taantuma lastenhankintaa?

16.4.
Syntyvyys on vähentynyt Suomessa jo kolmena peräkkäisenä vuonna. Vuonna 2008 alkanut taloudellinen taantuma näyttää vaikuttaneen suomalaisten lastenhankintaan viiveellä. Vielä vuonna 2010 syntyvyys oli Suomen mittakaavassa ”huippulukemissa”. Vuoden aikana syntyi yli 60 000 lasta.

Kuukauden vinkki:

Älä altista parisuhdettasi vaikeuksille. Vaikeus on esimerkiksi uskottomuus. Jos uskottomuus on tapahtunut, hakeudu rauhallisesti pariterapiaan. Jos haluat välttää uskottomuuden omalla kohdallasi, etsi yhteisö, joka arvostaa uskollisuuttasi. Ota etäisyyttä esimerkiksi nettiflirttiin.

Miller & al. Intimate Relationships, p 430, fifth edition. 2012

Kirja-arvio

Viettelyn jalo taito – 168 vinkkiä, miten saat hänet

Henrik Fexeus

Atena 2013

Kauno-
kirjallisuutta

Sinfoniaanisin terveisin - kirjekurssi klassisen musiikin maailmaan

Minna Lindgren & Olli Löytty
Teos 2014

Elokuva-
arvio

Elokuvia
parisuhteesta

"21 tapaa pilata avioliitto"

Kuukauden
kolumni

Psykologi Elina Nurminen

Lasten takiako yhdessä?

Sinkuille

Onko ujous este kumppanin löytämiselle?

Psykologi Sanna Korpela kannustaa kolumnissaan miettimään, miltä harha-askelilta tai virheiltä ujous onkaan sinua suojellut.