Neuvontapuhelin

palvelunumerossa 0800 183 183. Katso neuvonta-ajat. PARISUHDEPUHELIN ON KESÄTAUOLLA 16.6.–4.8.2014. Maksuton nettiparisuhdekurssi palvelee koko kesän.

Toimiva parisuhde

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta ja sen hoitamisesta. Voit kartoittaa omaa parisuhdettasi ja miettiä keinoja suhteen vahvistamiseksi. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Sivuja ylläpitää Väestöliiton Parisuhdekeskus. Parisuhdekeskus saa toimintaansa Raha-automaattiyhdistyksen tukea.

Ajanvaraus

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Peruutukset on tehtävä kahta arkipäivää aikaisemmin, jotta halutut ajat voitaisiin täyttää uudelleen. Veloitamme liian myöhään perutun ajan. AJANVARAUS ON KESÄLOMALLA 7.-27.7.

Aikoja auki rajoitetusti! NETTIVASTAANOTTO ON KESÄTAUOLLA 7.7.-4.8.2014. Katso mm. asiantuntijoiden nettiluennot parisuhdeongelmista.

Kuukauden vinkki:

Ihminen valehtelee parisuhteessa ylläpitääkseen sen, säilyttääkseen kasvonsa, saadakseen riidassa yliotteen tai saavuttaakseen enemmän valtaa. Yksilö voi jatkaa valehtelua peittääkseen edellisen valheensa tai tuntemattomista syistä. Tutkittavat valehtelivat kumppaneilleen 0,7 kertaa päivässä. Lievä valehtelu (esim. ”ostin tämän alennusmyynnistä”) näyttää nousevan uudeksi normiksi ankaran totuudessa pysymisen sijaan.

Communication Studies vol.64, no 2:2013, pp 141-157.

Kysy asiantuntijalta -palsta on suljettuna kesätauon ajan 7.7.-4.8.2014. Puramme ruuhkaa, seuraathan palstaa!

Kirja-arvio

Taakkana läheisriippuvuus - Kenen elämää elät?

Ben Malinen

Kirjapaja 2014

Kauno-
kirjallisuutta

Baselinvihreää

Anna Lönnroth
Teos 2014

Elokuva-
arvio

Elokuvia
parisuhteesta

"21 tapaa pilata avioliitto"

Kuukauden
kolumni

Pappi
ja perhe-
terapeutti
Tero Pulkkinen

Yhdessäolon aika on tässä ja nyt

Sinkuille

Deittailun digimaailma: torjunta ilman selitystä on yleistyvä tapa kokea menetys

Psykologi Elina Nurminen päätti ottaa selvää, miltä torjutuksi tuleminen ilman selitystä tuntuu.