Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Uutisia

"Tahdolla ja taidolla" - Parisuhteen lataamislauantait 11. ja 18.6. Helsingissä

28.4.
FinFami järjestää Väestöliiton parisuhdeprojektin mallin mukaiset parisuhteen lataamislauantait, jotka on tarkoitettu kaikille asiasta kiinnostuneille pareille.

Mikä pohjimmiltaan tekee onnelliseksi?

26.4.
Vaikka ihmiset itse ovat tienneet läheisten ihmissuhteiden merkityksen omassa elämässään, tiede on laahannut perässä. Vasta viimeiset 50 vuotta on ymmärretty todella sitä, mitä rakkaus ihmisen elämässä merkitsee. Tänä vuonna on julkistettu isoja pitkittäistutkimuksia, jotka vahvistavat, sen mitä monet ovat sydämessään aina ymmärtäneet. Tärkein niistä on rakkaus.

Onko irtosuhde unelmien täyttymys vai tyhjä lupaus?

25.4.
Heräät lauantaiaamuna vieraasta sängystä tuntemattoman vierestä. Luikit hiljaa ovelle keräten matkalla vaatteesi lattialta.

Väestöliiton uusi nettikurssi opettaa miehiä välittämään itsestään ja lähimmäisistään

13.4.
Väestöliitto julkaisi 15.3. Miesten rakkauskoulu -nimellä kulkevan seitsemänosaisen nettikurssin miehille. Miehillä on nyt mahdollisuus syventyä rakastumisen, rakastamisen ja suhdetta ylläpitävien tekijöiden salaisuuksiin miehenä olemisen näkökulmasta. Nettikurssi on maksuton ja avoinna 24 h vuorokaudessa.

Tiedevinkki:

Miesten ja naisten seksuaalisista haluista on uutta tutkimustietoa. Viime vuonna kerätty FINSEX-tutkimus osoittaa, että joka toisessa parisuhteessa mies oli seksiä useammin haluava puoliso. Nainen halusi seksiä useammin noin 15 prosentissa suhteista. Vajaassa kolmannessa parisuhteista puolisot halusivat seksiä yhtä usein.

Lue lisää Väestöntutkimuslaitoksen sivuilta.

Palvelut

Ajanvaraus ma-pe klo 8.30–15.30 numerosta (09) 2280 5267. Vapaita aikoja saatavilla!

Aikoja auki rajoitetusti!

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.