Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Yhdessä jaettu matka

28.6.
Harmaantunut mies taluttaa puolisoaan pitkin kirkon käytävää. Eletty elämä näkyy molemmista. Askel on jo hieman lyhentynyt, hartiat painuneet hitusen kumaraan.

Keskinäinen ystävyys kuuluu hyvään parisuhteeseen

19.6.
Parisuhdetutkijakaksikko ja aviopari John ja Julie Gottman ovat tutkineet ihmisten välisiä rakkaussuhteita yli neljän vuosikymmenen ajan. Gottmanit havaitsivat, että ystävyydellä on tärkeä merkitys parisuhteessa. Ystävyyden tunnetta kokevilla pareilla kumppani tunsi rakkaimpansa kiinnostuksen kohteet, tunsi tämän ihmisenä ja oli kiinnostunut tuntemaan tämän vielä paremmin. Ystävyyttä huokuvassa parisuhteessa osoitettiin kiintymystä ja ihailua.

Testaa, kuinka hyvä kumppani olet!

15.6.
Käy tekemässä parisuhdetiimin psykologin ja psykoterapeutin uusi testi siitä, kuinka hyvä kumppani osaat olla.

Ennaltaehkäise elokuun eropaperit

7.6.
Kesä on tulossa, kiireinen työvuosi alkaa olla lopuillaan. Kaikki arjen sankarit saavat pienen paussin toistuvista rutiineista ja vaatimuksista. Tuleva tauko saa aikaan sen, että pintaan pyrkivät ne inhimilliset tarpeet, toiveet ja odotukset, joita arjessa on ohittanut.

Rakkauden periaatteet

6.6.
Parisuhdetutkijakaksikko ja aviopari John ja Julie Gottman ovat tutkineet ihmisten välisiä rakkaussuhteita yli neljän vuosikymmenen ajan. Uusimmassa artikkelissaan he tekevät yhteenvetoa siitä, miten he ovat ymmärtäneet parisuhteen.

Tiedevinkki:

Suomalaiset rakastelevat nykyisin aiempaa harvemmin. Aiheeseen liittyvässä keskustelussa arvellaan usein, että rakastelumäärää tärkeämpää olisi kokemusten laatu.

Laatuun vaikuttavat epäilemättä seksitavat. Ovatko rakasteluun liittyvät seksitavat siis mahdollisesti muuttuneet? Entä millaiset seksitavat tuottavat parhaita yhdyntäkokemuksia? Näihin kysymyksiin saamme vastauksia FINSEX-tutkimuksen tuoreimmista tuloksista.

Lue Väestöliiton tutkimuskeskuksen kesäkuun Tietovuoto.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8:30-11 ja 12:15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista