Testaa juomatapasi Päihdelinkin sivuilla.                    Yhteistyössä:

Tahdolla ja taidolla -koulutuksia

Suomen mielenterveysseura

Hyvän parisuhteen ylläpitämiseen tarvitaan tahtoa ja taitoa. Väestöliiton kehittämän koulutuksen avulla on mahdollisuus vahvistaa omia parisuhdetaitoja.  Työskentely sisältää luentoja ja oman parin kanssa tehtäviä harjoituksia

Parisuhteen hoitaminen

Suomen Uusperheiden Liitto ry on vuonna 1996 perustettu valtakunnallinen yhdistys, joka
mm. toimií uusperheiden perheenjäsenten, heitä tukevien yhteistyötahojen, paikallisyhdistysten ja yksittäisten ihmisten yhteistoimintajärjestönä ja valvoo uusperheiden yleisiä ja yhteisiä etuja ja oikeuksia yhteiskunnassa.

Kataja-Parisuhdekeskus ry. keskittyy parisuhteen vahvistamiseen kehittämällä ja järjestämällä parisuhdekursseja yksityishenkilöille sekä kouluttamalla vertaisryhmien ohjaajia ja ammattihenkilöstöä.

www.martat.fi

Ruokaa ja kodin taitoja sinkuille, pareille ja perheille

Lähisuhdeväkivalta

Oletko parisuhdeväkivaltaa läheisiäsi kohtaan käyttänyt mies? Haluatko irti väkivallan kierteestä? Tukea ja neuvontaa löydät seuraavista kohteista:  Jussityö ja  Lyömätön linja. Lisäksi tietoa: Nettiturvakoti  ja Ensi- ja turvakotien liitto

Maria Akatemia
Maria Akatemialla on maksuton avoin linja väkivaltaisille naisille (myös naisille, jotka pelkäävät käyttävänsä väkivaltaa tulevaisuudessa). Avoimeen linjaan soittamisen jälkeen asiakkaalle sovitaan kolme maksutonta tapaamista väkivaltatyöntekijän kanssa ja sen jälkeen asiakkaalla on mahdollisuus osallistua maksuttomaan ammatillisesti ohjattuun vertaistukiryhmään. Maria Akatemialla on toimipisteet Helsingissä ja Tampeeella, mutta avoin linja on valtakunnallinen.

Mielenterveys

Mielenterveystalo
Mielenterveystalo on psyykkistä hyvinvointia edistävä nettipalveluiden kokoelma, joka kokoaa kansalaisten saataville tietoa ja välineitä hyvinvoinnistaan huolehtimiseen. Nuorten ja aikuisten mielenterveystalot tarjoavat tietoa psyykkisistä vaikeuksista ja mielenterveyspalveluista. Ne sisältävät myös itsehoitomenetelmiä. Nettiterapiat tarjoavat kohdennettua etähoitoa mielenterveyden häiriöihin ja niihin ohjaudutaan lääkärin lähetteellä.​​​​​​​​​​

Traumaattiset kriisit

Traumaterapiakeskus
Traumaterapiakeskus on traumapsykologian asiantuntijakeskus, joka tarjoaa koulutusta, konsultaatiota ja hoitoa traumasta tai traumaattisesta surusta kärsiville henkilöille, perheille, ryhmille ja yhteisöille. Traumaterapiakeskuksen toimipisteet sijaitsevat Helsingissä ja Oulussa.