Cloudriven Oy sai Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen

Henkilöstöjohtaja Hanna Arimo ja toimitusjohtaja Jukka Koskenkanto, Cloudriven Oy.

Cloudriven Oy:lle on 12.4.2024 myönnetty Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnus. Tunnus annetaan Perheystävällinen työpaikka -ohjelmassa mukana oleville organisaatioille, jotka täyttävät perheystävällisyyden kriteerit.

Cloudriven on noin 45 henkeä työllistävä it-konsultointi- ja ohjelmistoyritys Helsingissä. Työntekijöitä asuu eri puolilla Suomea ja myös ulkomailla. Työntekijöiden ikäjakauma on 23–59 vuotta.

Coudrivenilla on aina pidetty perheystävällisyyttä ja joustavaa työkulttuuria keskeisenä arvona, mikä näkyy myös yrityksen käytännöissä.

Cloudrivenin HR-johtaja Hanna Arimo kertoo, että täysin joustavat etätyökäytännöt ja työajat ovat olleet työyhteisössä arkea jo vuosia. Viime aikoina Cloudrivenilla on keskitytty erityisesti lyhennetyn työajan mahdollistamiseen perheen ja muiden henkilökohtaisten syiden vuoksi. Kuluneen vuoden aikana noin 15 prosenttia yrityksen työntekijöistä on tehnyt omasta aloitteestaan lyhennettyä työaikaa pysyvästi tai määräajan.

Perheystävällinen työpaikka -ohjelmaan Cloudriven lähti mukaan alkuvuonna 2024. Väestöliiton ohjelmapäällikkö Anna Kokko painottaa, että toteutetun kyselyn perusteella näyttö Cloudrivenin perheystävällisestä asenteesta ja ilmapiiristä, samoin kuin työaikojen joustavuudesta, oli erittäin vahvaa: kyselyn tulokset olivat ohjelman koko historian korkeimmat. Myös kyselyn vastausprosentti oli erittäin hyvä.

– Väestöliitossa tunnistamme Cloudrivenin tämän ajan suunnannäyttäjäksi, toteaa Väestöliiton toimitusjohtaja Eija Koivuranta. Perheystävällinen työyhteisö kantaa yhteisesti vastuuta lapsista ja vahvistaa toimintatavoillaan nuorten ja perheiden luottamusta tulevaisuuteen. Lasta toivoville ja lapsen saaneille on tärkeä voida luottaa siihen, että ei jää lapsen kanssa yksin, vaan saa arjessa tukea lähiyhteisöiltä. Työpaikat ovat tältä kannalta avaintoimijoita.

Lämpimät onnittelumme Cloudrivenille upeasta perheystävällisyyden toteuttamisesta ja tunnuksen saavuttamisesta!

***

Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -ohjelman tavoitteena on edistää työn ja muun elämän yhteensovittamisen toimivia käytäntöjä työpaikoilla. Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen myöntää Väestöliitto ry. Tunnuksen voi saada työnantaja, joka täyttää perheystävällisyyden kriteerit. Tunnus kertoo yrityksen sosiaalisesta vastuullisuudesta ja työnantajan sitoutumisesta perheystävällisyyden toteuttamiseen.

Cloudriven Oy:n henkilöstö otti vastaan tiedon Perheystävällinen työpaikka -tunnuksesta Nuuksiossa, sisäisessä Tech Retreat -tapahtumassa.