Generations and Gender -tutkimus alkaa

Tervetuloa kuuntelemaan Generations and Gender Survey (GGS) -kyselytutkimuksesta sekä johtaviin syntyvyyden tutkijoihin kuuluvan Tomas Sobotkan vierailuluentoa 14.9. klo 14.

Väestöliitto toteuttaa Suomen osuuden GGS-kyselystä syksyllä 2021. Kyselytutkimus kerää tietoa hyvinvoinnista, pari- ja perhesuhteista, työelämästä ja asenteista sekä tulevaisuuteen liittyvistä toiveista ja epävarmuuksista.

Verkkotapahtuman ohjelma

Tomas Sobotka leads the Vienna Institute of Demography research group on Comparative European Demography. He studies a broad range of topics related to fertility and family changes, including childlessness, fertility measurement, fertility intentions and assisted reproduction, as well as migration and population trends in Europe.

Generations and Gender Programme

Gender and Genarations -tutkimuksella kartoitetaan ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä elämäntilanteesta riippumatta. Kyseessä on pitkittäistutkimus, eli samat kysymykset toistetaan samoilla vastaajilla muutaman vuoden välein. Vastauksia täydennetään Tilastokeskuksen rekisteritiedoilla. Kyselyt toteuttaa Taloustutkimus Oy.

Kyselystä saatu tieto auttaa tutkijoita ja päätöksentekijöitä ymmärtämään muutoksia esimerkiksi perheihanteissa sekä kartoittamaan tulevaisuuden haasteita. Tuloksia voidaan vertailla kansainvälisesti muiden kyselyn toteuttajamaiden kesken.