Melalle Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnus

Ryhmäkuvassa ovat vasemmalta alkaen: Heli Backman, Minna Gardemeister ja Päivi Huotari Melasta sekä Anna Kokko Väestöliitosta.

Maatalousyrittäjien eläkelaitos Mela on saanut Väestöliiton myöntämän Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen 24.11.2022. Kunniakirja on luovutettu Melalle Espoossa.

Mela on maatalousyrittäjien ja apurahansaajien eläkelaitos, joka tarjoaa viljelijöille, poronhoitajille, kalastajille, metsänomistajille sekä tieteen ja taiteen apurahansaajille eläke- ja sosiaaliturvaa. Melan henkilöstömäärä on noin 210.

Mela aloitti Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -ohjelmassa vuonna 2019. Aloituskyselyn ja alkukartoituksen jälkeen Mela on kolmessa vuodessa päässyt selkeästi perheystävällisiin tuloksiin. Kyselyjen tulokset ja kehittämistoimien edistyminen osoittavat, että Melan perheystävällisyys on nyt erittäin hyvällä tasolla. Kyselyn tuloksissa on otettu huomioon se, että Melan organisaatiossa tapahtui vuosien 2019 ja 2021 välillä muutoksia, joiden takia perheystävällisyyskyselyiden yksikköjaot poikkesivat hieman toisistaan.

Viime vuosina Melassa on panostettu perheystävällisyyden näkymiseen läpileikkaavasti työpaikalla, niin HR-strategiassa kuin päivittäisessä toiminnassa ja esihenkilötyössä. Lisäksi Melassa on kehitetty ja vahvistettu perheen ja työn yhteensovittamista koskevaa ohjeistusta ja viestintää.

Onnittelut Melalle hienosta saavutuksesta!

Lue lisää Melan perheystävällisyyden kehittämisestä Väestöliiton tuoreesta blogista.