Syntyvyystutkimuksen webinaari 3.11.2021

Lapsia saadaan yhä iäkkäämpinä niin Suomessa kuin monissa muissakin länsimaissa. Tästä syystä yhä useammat parit ja yksilöt kohtaavat vaikeuksia raskaaksi tulemisessa, ja toivottuja lapsia jää syntymättä.

Tule kuulemaan:

• Miksi hedelmällisyystietoisuuden edistämiseen on panostettava?
  • Miten Suomessa turvataan luotettavan tiedon saaminen hedelmällisyydestä sekä mahdollistetaan sensitiivinen tuki perhesuunnitteluun?
  • Miten hedelmällisyystietoisuutta edistetään Ruotsissa, Tanskassa ja Australiassa?

Vuoden 2021 Syntyvyystutkimuksen webinaarissa kuullaan kansainvälisiä esimerkkejä hankkeista, joilla ei-toivottua lapsettomuutta on pyritty ehkäisemään. Tutkijat Australiasta, Ruotsista ja Tanskasta kertovat, mitä näissä maissa on tehty sen eteen, että ihmiset saisivat luotettavaa tietoa hedelmällisyyteen vaikuttavista tekijöistä ja tukea lastensaantia koskeville suunnitelmilleen jo varhaisessa vaiheessa. Tutkijapuheenvuorojen jälkeen on vuorossa paneelikeskustelu, jossa suomalaiset päättäjät ja asiantuntijat keskustelevat siitä, mitä tarvitaan vastaavien tukirakenteiden luomiseen Suomessa.

Tutkitun tiedon teemavuosi logoSyntyvyystutkimuksen webinaari on osa Väestöliiton koordinoiman syntyvyystutkijoiden Synty-verkoston toimintaa. Tilaisuuden järjestävät yhdessä Väestöliiton Väestöntutkimuslaitos ja Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö (Itla).

Lämpimästi tervetuloa! Seuraa tapahtumaa YouTubesta.

OHJELMA 3.11. klo 9.45-12.00

Tilaisuuden avaus

• Aino-Mari Tuuri, toimittaja & tietokirjailija

Tervetulosanat