Walk-in tukipiste Venäjän hyökkäyssodasta kärsiville

Nainen lahduttaa toista naista, kasvoja ei kuvassa näy.

Väestöliitto on yhdessä kumppanijärjestöjen ja muiden yhteistyötahojen kanssa avannut walk-in tukipisteen niille, joita Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan suoraan tai välillisesti koskettaa.

Tarjoamme ammatillista keskusteluapua henkilöille, joiden elämää Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan suoraan tai välillisesti koskettaa, ensisijaisesti siis ukrainalaisille, heidän perheenjäsenilleen ja läheisilleen.

Tällä hetkellä meillä on mahdollisuuksia tarjota keskusteluapua suomen, englannin-, ukrainan- ja venäjän kielillä. Ukrainaksi terapeuttimme toimivat vapaaehtoisten ukrainan- ja suomenkielentaitoisten kieliavustajien avulla. Huom! Venäjän kieltä osaavat terapeuttimme ovat luotettavia, suomalaisissa järjestöissä toimivia henkilöitä, jotka vastustavat Putinin johtamaa hyökkäyssotaa Ukrainaa vastaan.

Tukipisteelle voi tulla keskustelemaan ammattilaisen kanssa ilman ajanvarausta ja nimettömänä. Walk-in pisteellä emme tarjoa pitkäkestoista terapiaa, mutta osaamme tarvittaessa ohjata tarvitsijan eteenpäin.

Tukipisteelle voi tulla myös vain levähtämään tai keskustelemaan vapaaehtoisten kanssa. Kumppanijärjestömme tuovat kriisipisteelle myös omaa osaamistaan ja tietoa järjestökentältä saatavan avun mahdollisuuksista.

Keskusteluapuun on mahdollisuus myös verkkovälitteisesti ja puhelimitse. Voit pyytää on-line tapaamista soittamalla gsm +358 503257173 tai lähettämällä sähköpostia vanhemmuus@vaestoliitto.fi

Kutsumme kaikkia vapaaehtoisia, erityisesti ukrainankielentaitoisia, mukaan vapaaehtoistyöhön kanssamme!

Katso Walk-in tukipisteen sijainnit ja aukioloajat tästä.

Kehitämme toimintaa jatkuvasti tarpeen ja kysynnän mukaan.

Kyselyt ja vapaaehtoisten ilmoittautumiset anita.novitsky@vaestoliitto.fi tai +358 503257173