Väestöliiton walk-in tukipisteen toiminta-ajat muuttuvat!

Rauhankyyhky Ukrainan lipun päällä.

Tarjoamme ammatillista keskusteluapua henkilöille, joiden elämää Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan suoraan tai välillisesti koskettaa, ensisijaisesti siis ukrainalaisille, heidän perheenjäsenilleen ja läheisilleen.

Walk-in piste on avoinna:

• keskiviikkoisin klo 12 – 16 os. Kalevankatu 16, sisäpiha
  • perjantaisin klo 12 – 17:30 Urainalaisten yhdistyksen avustuskeskuksessa os. Teollisuuskatu 9F.

Meillä saa keskusteluapua ukrainan-, venäjän-, suomen- ja englannin kielillä. Tukikeskustelut voidaan käydä anonyymisti emmekä tee asiakaskirjauksia. Tarvittaessa ohjaamme asiakkaan intensiivisemmän tuen piiriin.

Emme tarjoa pitkäkestoista terapiaa.

Huom! Venäjän kieltä osaavat terapeuttimme ovat luotettavia, suomalaisissa järjestöissä toimivia henkilöitä, jotka vastustavat Putinin johtamaa hyökkäyssotaa Ukrainaa vastaan.

Tukipisteelle voi tulla keskustelemaan ammattilaisen kanssa, samoin voidaan sopia ajan varaamisesta vapaaehtoisen. psyykkisen tuen ammattilaisen tapaamiseen. Ajan tukikeskustelulle voi varata myös puhelimitse gsm +358 406684101 tai +358 503257173 tai lähettämällä sähköpostia vanhemmuus@vaestoliitto.fi

Ukrainalaisten yhdistyksen Infolinja +358 86139480 neuvoo maahantuloon ja tilapäiseen suojeluun liittyvissä kysymyksissä.

Tukipisteelle voi tulla myös vain levähtämään tai keskustelemaan vapaaehtoisten kanssa. Yhdessä kumppanijärjestöjemme kanssa tarjoamme myös osaamista ja tietoa järjestökentältä saatavan avun mahdollisuuksista.

Kehitämme toimintaa jatkuvasti tarpeen ja kysynnän mukaan. Kyselyt ja vapaaehtoisten ilmoittautumiset anita.novitsky@vaestoliitto.fi tai +358 503257173.