Suukkoja ja säröjä -kirja

Loppuvuodesta 2020 julkaistu Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa – kirja (140 sivua)  tuo valokeilaan niin sukupolvien välisiä tähtihetkiä kuin myös tilanteita, joissa välien katkaiseminen on ollut ainoa vaihtoehto. Kirjan teksti pohjautuu mm. Väestöliiton vanhemmuus- ja isovanhemmuustyön kokemuksiin, kirjallisuuteen ja aiheesta tehtyihin tutkimuksiin. Kirjassa ääneen pääsevät isovanhemmat, aikuiset tyttäret ja pojat, miniät ja vävyt. Elämänmakuisten tarinoiden myötä lukija voi peilata omaa rooliaan ja menneen tapahtumia sukupolviketjussaan, kuin myös miettiä tulevaa.

Kirja rohkaisee ottamaan esille vaiettuja ja hiertäviä asioita ja auttaa tervehdyttämään lähisuhteita. Lupa etsiä rauhaa ja anteeksiantoa voi olla myös alku omien asenteiden tarkasteluun ja muutokseen. Parhaimmillaan isovanhemmuus tarjoaa rikkaan ja värikylläisen elämänvaiheen sukupolvien ketjussa.

Voit lainata kirjan oman alueesi kirjastosta tai lukea klikkaamalla alla olevaa Suukkoja ja säröjä -linkkiä. Kirjasta valmistuu äänikirjaversio vuoden 2021 aikana. Kirjaa ei voi ostaa.

Median edustajien arviointikappaleiden tilaus: isovanhemmuus@vaestoliitto.fi

Haluatko mukaan kirjan arviointiraatiin? Kiinnostavatko sukupolvisuhteet? Kohtaatko elämässäsi tai työssäsi haasteita sukupolvien välillä? Ota yhteyttä isovanhemmuus@vaestoliitto.fi niin sinulle postitetaan kirja ja sähköpostiisi palautekysely kirjasta.

Suukkoja ja säröjä