Väestöliiton palvelut joulun ja uudenvuoden aikaan

Joulun ja uudenvuoden aikaan voi liittyä paineita, tilanteita ja odotuksia, jotka nakertavat jaksamista tai ihmissuhteita. Väestöliitto tarjoaa maksutonta neuvontaa elämän eri vaiheissa. Voit soittaa, chatata ja lähettää sähköpostia meille. Ole yhteydessä, kun elämä askarruttaa. ​Olemme täällä sinua varten.

Väestöliiton palvelut joulun ja uudenvuoden aikaan

Maksuttomat palvelumme joulun ja uudenvuoden aikaan

LAPSIPERHEILLE

Väestöliton Perhepulma-palvelu auttaa ja tukee pikkulapsiperheitä, joilla on arjessa jaksamiseen, lasten kasvatukseen, intiimeihin ihmissuhteisiin tai seksuaalisuuteen liittyviä huolia. Palvelu on avoinna viikoilla 51, 52 ja 1 tavalliseen tapaan. Lisää tietoa Perhepulma-palveluista www.hyvakysymys.fi/perhepulma

ISOVANHEMMILLE

Väestöliiton Sukupolvien sopu -palvelu tarjoaa neuvontaa ja tukea isovanhemmille ja heidän läheisilleen. Keskustelut käydään etäyhteyksin. Varaa henkilökohtainen neuvonta-aika lähettämällä sähköpostia osoitteeseen isovanhemmuus@vaestoliitto.fi. Puhelinpalvelumme isovanhemmille lakkautetaan15.12. Lisää tietoa löydät osoitteesta www.vaestoliitto.fi/isovanhemmat

NUORILLE

Väestöliiton Poikien Puhelin auttaa ja tukee poikia ja nuoria miehiä, jotka kaipaavat tietoa ja tukea elämän erilaisissa tilanteissa. Joulunajan aukiolot: Suljettu 23.12, 26.12. ja 6.1. Palvelu on avoinna 27.–30.12. klo 13–16 ja 2.1. alkaen taas tavalliseen tapaan eli puhelin arkisin klo 13–18 numerossa 0800 94884 ja chat ma–to klo 13–18 ja pe klo 13–15 osoitteessa www.poikienpuhelin.fi.

Väestöliiton seksuaalineuvontachat nuorille osoitteessa www.vaestoliitto.fi/nuoret ja Väestöliiton psykoterapeutin chat-palvelut nuorille aikuisille osoitteessa www.hyvakysymys.fi avautuvat joulutauon jälkeen 9.1.2023. Joulutauon aikana voit löytää vastauksia mieltä askarruttaviin asioihin selaamalla nuorten seksuaalisuuteen liittyviä kysymyksiä ja Väestöliiton asiantuntijoiden vastauksia osoitteessa www.hyvakysymys.fi/kysymys-vastaus-palstat/qa-seksuaalisuudesta-nuorille

URHEILUSSA HÄIRINTÄÄ KOHDANNEILLE

Väestöliiton Et ole yksin -palvelu auttaa, kun kohtaat urheilussa tai liikuntaharrastuksessa häirintää, kiusaamista tai epäasiallista kohtelua. Puhelin- ja chat-palvelu ovat suljettuina 22.12.–6.1. Voit kuitenkin jättää meille viestin kirjelaatikkoon. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian, viimeistään viikon kuluttua sen saapumisesta. www.etoleyksin.fi/haluatko-jutella

#VäestöliittoTukenasi #KunElämäAskarruttaa