Väestöliitto on mukana BorderPridessa 21.-27.8.

BorderPride järjestetään tänä vuonna 21.-27.8. Tornio-Haaparannalla ja Kemissä. Kyseinen Pride-viikko on poikkeuksellinen, koska se rakennetaan yhteistyössä Suomen ja Ruotsin toimijoiden kesken. Lauantain Pride-kulkue ylittääkin valtioiden välisen rajan kulkemalla Tornion Viktoriantorilta Ruotsin puolelle Haparanda parkiin.

Järjestämme Runoboksin kirjastojen kanssa

Toistamme BorderPridessa myös Lahti Priden yhteydessä järjestämämme Runoboksin maanantaista torstaihin 21.-24.8. yhteistyössä Kemin, Tornion ja Haaparannan kirjastojen kanssa. Löydät Runoboksin kirjastoista neljän päivän ajan. Sen tarkoituksena on inspiroida nuoria (miksei aikuisiakin) runoilemaan sateenkaarevia runoja, joita luemme ääneen lauantain piknik-tapahtumassa Haparanda parkissa. Runo jätetään boksiin nimimerkillä tai nimettömästi.

Popup-runoilua nuorille pe 25.8. Tornion kirjastossa

Väestöliiton nuorten seksuaalisen hyvinvoinnin palveluiden Viivi Sihvonen ja Poikien Puhelimen palveluiden Paavo Yrjölä järjestävät popup-runoilua sateenkaareville ja liittolaisuudesta kiinnostuneille nuorille Tornion kirjastolla pe 25.8. klo 13-17. Runoilemaan voi tulla milloin tahansa tuona aikana, ja oman runon voi halutessaan jättää Runoboksiin. Viivi ja Paavo lukevat runoja lauantain piknik-tapahtumassa. Runoilun ohessa Viivi ja Paavo kertovat Väestöliiton toiminnasta. Tervetuloa tutustumaan, juttelemaan ja runoilemaan!

BorderPride-kulkue ja puistopiknik

Tänä vuonna BorderPride-kulkue järjestetään lauantaina 26.8.. Kulkue lähtee klo 13 liikkeelle Viktorian torilta Torniosta ja päättyy Haparanda parkiin Ruotsin puolelle. Väestöliitto on mukana kulkueessa. Väestöliiton toimintaan pääsee tutustumaan myös puistopiknikillä kulkueen jälkeen. Jaamme puistossa myös kondomeja! Lisäksi luemme nuorten kirjoittamia sateenkaarevia runoja osana piknikin ohjelmaa klo 14.45.

Tutustu tarkemmin BorderPriden ohjelmaan täällä.