Positiivisuus on ratkaisevaa

10.6.2016

Kuva: Shutterstock.

Erosin noin 3,5 vuotta sitten ja sen takia olen nyt sinkku. On hyvä ymmärtää ja sisäistää se, että pitää antaa itselle aikaa. Pitkän avioliiton jälkeen jouduin oikeastaan aloittamaan alusta.

Olen pikkuhiljaa rakentanut uuden elämän ja uuden kodin, molemmat minun näköiseksi. Se vaatii aikaa ja armoa. Itse olet ainoa, joka sen pystyy antamaan, itsellesi. Olen totta kai kokenut yksinäisiä hetkiä, se täytyy käydä läpi. Onneksi olen koko elämäni pitänyt huolta hyvistä ystävistäni ja sen huomaan nyt. En ole menettänyt ainuttakaan heistä.

Lapset, sisarukset ja muut sukulaiset ovat erittäin tärkeitä, mutta omat ystävät ovat ihan yhtä tärkeitä. Positiivisuus ja se, että voin olla mukana työelämässä, ovat myöskin ratkaisevia. Aikani menee siihen, että pidän huolta itsestään ja kodistani. Ja ulkoilu on mun juttu, se pitää minut kunnossa myöskin. Eli ulkoilu, kuntoilu, riittävästi unta ja lepoa ja hyvät ystävät, ne pitävät yksinäisyyden poissa.