#paneparemmaksi haastaa miehet parantamaan arkea

27.3.2017

Mediatiedote
Julkaisuvapaa 27.3. klo 14.30

Mikä miehen arkea parantaisi?
Haastamme miehet keksimään elämää helpottavia ratkaisuja

#paneparemmaksi on miehille suunnattu kampanja, joka haluaa herättää keskustelua miehen asemasta ja arvosta parisuhteessa ja perheessä tänä päivänä. Käynnistämme kilpailun, jossa etsitään arkea parantavia keksintöjä. Uskomme, että jokapäiväisissä haasteissa painivilla miehillä on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia, jonka haluamme houkutella käyttöön. Miten arjesta voisi tehdä vähän iisimpää, parempaa ja oman näköistä?

Miehen paikka

”Tällä kampanjalla haluamme kutsua miehet pois poteroistaan ja ottamaan vahvemman roolin parisuhteensa tai perheensä jäsenenä. Haluamme lähestyä aihetta huumorilla vakavasti, innostamalla miehet esittelemään ideoitaan, osaamistaan ja arjen ratkaisujaan. Jokaisella on myös oma tapansa olla vanhempi. Yksi korjaa kurahousut roudarinteipillä, toinen käyttää vatkainta monipuolisesti arjen askareissa. Kaikki tavat ovat yhtä hyviä ja kannustamme nyt miehiä rohkeisiin uusiin avauksiin.”, kertoo koordinaattori Katja Varjos Väestöliitosta.

Parempaa arkea

”#paneparemmaksi on hieno kampanja Suomen juhlavuodelle. Uskomme, että suomalaisilla miehillä on paljon annettavaa ja tulemme näkemään yllättäviä oivalluksia. Magisso on ylpeänä tekemässä parhaista ideoista tuotteita, jotka parantavat meidän kaikkien arkea.”, sanoo Magisson luova johtaja Anssi Hurme.

Mikä mättää?

Mitä pulmia arjessa esiintyy? Löytyisikö niihin joku aivan uusi ja innovatiivinen apu? Haluamme palavasti kuulla myös kaikista mahdollisista hauskoista ja älyttömistä arjen tilanteista, joissa jokin pohdituttaa. Parisuhteessa, lasten kanssa, työn ja perheen yhteensovittamisessa, kotitöissä, petipuuhissa? Miten panna se paremmaksi?

Keksi ja kehitä uusi päräyttävä arkeasi helpottava idea!

#paneparemmaksi -keksintökilpailun tarkoituksena on rohkaista miehiä innovatiivisuuteen, luovuuteen ja aloitteellisuuteen etsimällä, löytämällä ja palkitsemalla arkea parantavia keksintöjä, ideoita ja menetelmiä, jotka edesauttavat miesten ja perheiden hyvinvointia miesten itsensä näkökulmasta ja joilla voidaan nähdä olevan myös kaupallista potentiaalia. Kilpailuehdotukset voivat olla miltä alalta tahansa. Samalla kysymme, mitä ajatuksia, ideoita ja ihmettelyä miehillä on Väestöliiton palvelutarjonnasta, miten voisimme tehdä uutta tai vanhaa paremmin.

Kilpailun raati

#paneparemmaksi -keksintökilpailun ”All Male Panel” -raatiin kuuluvat:

Hans Välimäki, keittiömestari, Hans Välimäki Oy
                           Hanno Nevanlinna, kulttuurijohtaja, Futurice Oy
                           Anssi Hurme, luova johtaja, Magisso Oy
                           Lassi Köppä, hankepäällikkö, Väestöliitto ry
                           Peter Peitsalo, kehittämispäällikkö, Miessakit ry

Raatilaiset esittelevät mediatilaisuudessa omat innovatiiviset tuunauksensa.

Kampanja toteutetaan Väestöliiton ja Magisso Oy:n yhteistyönä.

Magisso makes it better! Magisso on yksi kansainvälisesti palkituimpia suomalaisia design-taloja, joka on erikoistunut arjen yllättäviin ratkaisuihin ja janoaa kuulla uusia keksintöjä tuotteistettaviksi.

Väestöliitto on toivon, onnellisuuden ja ihmisoikeuksien asialla oleva kansalaisjärjestö, joka haluaa nyt kuulla, miten voisimme panna erityisesti miehille kohdistetut palvelumme paremmaksi.

Lisätietoja:

Koordinaattori Katja Varjos, 040 638 6880, katja.varjos@vaestoliitto.fi