OPPIARVO(T)

Tutkija

MENEILLÄÄN OLEVAT TUTKIMUSHANKKEET

Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe

Väestöliitto osallistuu Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE) -tutkimukseen, joka käynnistyi Suomen osalta maaliskuussa 2017. SHARE-tutkimuksen kohteena ovat yli 50-vuotiaat eurooppalaiset ja heidän puolisonsa.

Väestöä edustava otos tarjoaa tietoa fyysisestä ja psyykkisestä terveydestä, sosio-ekonomisesta asemasta, demografisista piirteistä sekä perheiden ja heidän läheistensä sosiaalisista verkostoista. SHARE kuuluu EU:n tutkimusinfrastruktuuriin ja saa rahoitusta EU:n Horizon2020-tutkimusohjelmasta. Väestöliiton Väestöntutkimuslaitos toimii SHARE Suomen tieteellisenä vastuutahona.

Familjeliv på svenska i Finland och Norden

Befolkningsförbundets nya satsning “Familjeliv” producerar och populariserar aktuell forskning om finlandssvenska familjerelationer i en finländsk, nordisk och europeisk kontext.

Vi är i synnerhet intresserade av kulturella skillnader i svenskspråkiga och tvåspråkiga familjer jämfört med finskspråkiga familjer. Vi utreder bland annat trender i barnskaffning, parförhållanden och syskondynamiken samt relationerna efter skilsmässor.