KUTSU: Perhebarometrin 2023 julkistus 21.11. klo 10

Väestöliiton Perhebarometri 2023 suomalaisten perhepoliittisista toiveista ja näkemyksistä julkistetaan tiistaina 21.11.2023.

Miten valtiovalta on suomalaisten mielestä onnistunut perhepolitiikassa? Miten verovaroja haluttaisiin kohdistaa perheiden hyväksi? Entä mitä pienten lasten vanhemmat ajattelevat perhevapaauudistuksesta?

Poliittisessa keskustelussa lapsiperheet mielletään usein vain yhdeksi intressiryhmäksi muiden joukossa. Koska syntyvyys, erityisesti esikoisten syntymät, ovat vuodesta 2010 laskeneet merkittävästi, lapsiperheitä on yhä vähemmän. Heihin kuuluu nykyään vain 37 prosenttia väestöstä, runsaat kaksi miljoonaa suomalaista. Onko tällä vähemmistöllä enää merkitystä ja sanavaltaa politiikassamme?

Perhebarometri 2023: Kaikki tykkaa perheistäNyt julkaistavassa Perhebarometrissa tarkastellaan syksyllä 2022 kerättyä edustavaa kyselyä, joka käsittelee suomalaisten perhepoliittisia toiveita ja kehittämisehdotuksia koskien muun muassa lapsilisiä ja perhevapaita.

Suomalaisten perhepoliittiset toiveet on Perhebarometrin aiheena aina neljän vuoden välein. Kaikki tykkää perheistä on jatkoa raporteille 2020-luvun perhepolitiikka (2018), Perhepolitiikka kriisin aikana (2014), Perhepolitiikan uudet tuulet (2010) ja Perhepolitiikka käännekohdassa (2004). Muita vuosittaisen barometrin aiheita ovat syntyvyys ja lastensaanti, parisuhteet ja seksuaalisuus sekä perhesuhteet ja ystävyys.

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan tuloksista!

Paikka: Väestöliitto, Kalevankatu 16, (sisäpiha, Väentupa)
Aika: ti 21.11.2023 klo 10-11.15
Ilmoittautuminen: ilmoittautumislomake