Palvelut

Syksyn 2021 ryhmät
Nyt voit ilmoittautua syksyn maksuttomiin keskusteluryhmiin, jotka toteutetaan etänä (Teams-alustan välityksellä). Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Ryhmään voi osallistua vaikka omalta kotisohvalta. Tutustuthan ryhmien kuvauksiin. Onko niistä jompi kumpi sinun elämäntilanteeseesi sopiva? Jos kiinnostuit, laita sähköpostia isovanhemmuus@vaestoliitto.fi niin jutellaan lisää.

1. ”Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa” -ryhmässä pohditaan sitä, miten isovanhempi voi hyödyntää elämänkokemustaan ja viisauttaan ja toimia sukupolvisuhteissa sopua rakentaen ja nuoren perheen vanhemmuutta vahvistaen. Ryhmässä keskitytään isovanhemman omiin tunteisiin, ajatuksiin ja kokemuksiin sekä isovanhemman roolin vahvistamiseen.

”Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa” -keskusteluryhmä isovanhemmille, ryhmän esittely ja ilmoittautuminen

2.”Sukupolvisuhteet umpikujassa” -ryhmä on suunnattu niille isovanhemmille, joilla välit ovat menneet poikki lapsenlapsen perheeseen, ja jotka etsivät vertaistukea muista samankaltaisessa tilanteessa elävistä isovanhemmista. Ryhmässä käydään läpi isovanhemman omia kipeitä tunteita ja etsitään yhdessä keinoja, miten elämässä voi sopeutua olosuhteisiin, joihin itse ei pysty vaikuttamaan ja mistä asioista voi löytää voimavaroja, lohtua ja toivoa tulevaisuuteen.

”Sukupolvisuhteet-umpikujassa” -keskusteluryhma isovanhemmille, ryhmän esittely ja ilmoittautuminen

Ryhmissä ei käsitellä juridisia kysymyksiä, huoltajuus-tai tapaamiskysymyksiä, lastensuojelu -tai poliisiasioita eikä keskustella tai oteta kantaa viranomaisten tekemiin päätöksiin tai toimiin.

Kysy lisää ryhmistä isovanhemmuus@vaestoliitto.fi

-Isovanhempien neuvontapuhelin päivystää torstaisin klo 12 – 13 numerossa 040 480 2100. (ei pyhäpäivinä eikä loma-aikoina) Puhelu maksaa tavallisen puhelinmaksun verran.

-Voit myös esittää kysymyksiä tai kertoa huolistasi lähettämällä viestin sähköpostineuvontaamme isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

-Korona-aikana henkilökohtaiset keskusteluajat työntekijän kanssa toteutetaan etänä (Teams-palvelun kautta tai puhelimitse).  Keskustelut ovat maksuttomia ja niitä voidaan järjestää viisi kertaa vuoden aikana. Keskustelulle varataan aikaa tunti.
Voit tehdä ajanvarauksen ja saada lisätietoa palveluistamme sähköpostiosoitteesta isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

Sukupolvien sopu -toiminto ei tarjoa juridista neuvontaa eikä osallistu lapsen huoltajuus -ja tapaamisoikeudellisten kysymysten käsittelyyn.