Palvelut

Kevään 2021 “Suukkoja ja säröjä” -ryhmä on jo täynnä ja käynnissä, mutta voit ilmoittautua jo alustavasti syksyn keskusteluryhmään, joka toteutetaan myös etänä (Teams-alustan välityksellä). Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Ryhmään voi osallistua vaikka omalta kotisohvalta.

“Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa” -ryhmässä pohditaan sitä, miten isovanhempi voi hyödyntää elämänkokemustaan ja viisauttaan ja toimia sukupolvisuhteissa sopua rakentaen ja nuoren perheen vanhemmuutta vahvistaen. Ryhmässä keskitytään isovanhemman omiin tunteisiin, ajatuksiin ja kokemuksiin sekä isovanhemman roolin vahvistamiseen.

“Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa” -keskusteluryhmä isovanhemmille, esittely ja ilmoittautuminen

Oletko tilanteessa, jossa välit ovat menneet kokonaan poikki lapsenlapsesi perheeseen? Syksyksi 2021 kootaan myös verkkoryhmä “Sukupolvisuhteet umpikujassa” isovanhemmille, jotka etsivät vertaistukea muista samankaltaisessa tilanteessa elävistä isovanhemmista. Ryhmässä käydään läpi isovanhemman omia kipeitä tunteita ja etsitään yhdessä keinoja, miten elämässä voi sopeutua olosuhteisiin, joihin itse ei pysty vaikuttamaan ja mistä asioista voi löytää voimavaroja, lohtua ja toivoa tulevaisuuteen. Ryhmässä ei käsitellä juridisia kysymyksiä, huoltajuus-tai tapaamiskysymyksiä, lastensuojelu -tai poliisiasioita eikä keskustella tai oteta kantaa viranomaisten tekemiin päätöksiin tai toimiin.
Ryhmä pidetään joka kerta klo 15-16.30 ja tapaamiskerrat ovat:
1. ke 6.10.2021
2. ke 13.10.2021
3. ke 20.10.2021
4. ke 27.10.2021
5. ke 3.11.2021
Kysy lisää ryhmästä isovanhemmuus@vaestoliitto.fi

-Isovanhempien neuvontapuhelin päivystää torstaisin klo 12 – 13 numerossa 040 480 2100. (poikkeuksena viikko 14, jolloin torstain puhelinpäivystys pidetään poikkeuksellisesti ke 7.4. klo 12-13 sekä to 22.4. ja to 29.4. jolloin puhelinpäivystys on vuosilomalla). Puhelu maksaa tavallisen puhelinmaksun verran.

-Voit myös esittää kysymyksiä tai kertoa huolistasi lähettämällä viestin sähköpostineuvontaamme isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

-Korona-aikana henkilökohtaiset keskusteluajat työntekijän kanssa toteutetaan etänä (Teams-palvelun kautta tai puhelimitse).  Keskustelut ovat maksuttomia ja niitä voidaan järjestää viisi kertaa vuoden aikana. Keskustelulle varataan aikaa tunti.
Voit tehdä ajanvarauksen ja saada lisätietoa palveluistamme sähköpostiosoitteesta isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

Sukupolvien sopu -toiminto ei tarjoa juridista neuvontaa eikä osallistu lapsen huoltajuus -ja tapaamisoikeudellisten kysymysten käsittelyyn.