Palvelut

Kevät 2022

TULOSSA TAMMIKUUSSA 2022 Sukupolvien sopu ja Kainuun Opisto/Senioriopisto järjestävät yhdessä viiden tapaamiskerran keskustelevan verkkoryhmän (etäryhmän) ”Suukkoja ja säröjä sukupolvisuhteissa”. Ryhmä kootaan ensin Kainuun alueen isovanhemmista ja jos paikkaoja jää vapaaksi, myös muualta suomesta voi osallistua tähän Teamsin kautta pidettävään vertaistuelliseen keskusteluryhmään. Kainuun Opisto tarjoaa digituen osallistujilleen myös paikan päällä opiston tiloissa.
Paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä ja osallistujan tulisi voida osallistua jokaiselle tapaamiskerralle. Ryhmä on osallistujalle maksuton.
Ryhmä alkaa to 13.1.2022 ja tapaamiset ovat viitenä peräkkäisenä torstaina aina klo 15.30-17. Viimeinen tapaamiskerta on to 10.2.2022. Kysy lisää ryhmästä ja ilmoittaudu mukaan isovanhemmuus@vaestoliitto.fi

-Isovanhempien neuvontapuhelin päivystää torstaisin klo 12 – 13 numerossa 040 480 2100. (ei pyhäpäivinä eikä loma-aikoina) Puhelu maksaa tavallisen puhelinmaksun verran. Neuvontapuhelimessa ei ole takaisinsoittopalvelua.

-Voit myös esittää kysymyksiä tai kertoa huolistasi lähettämällä viestin sähköpostineuvontaamme isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

Henkilökohtaiset keskustelut työntekijän kanssa toteutetaan etänä (Teams-palvelun kautta) myös koronarajoitusten poistuttua.  Keskustelut ovat maksuttomia ja niitä voidaan järjestää viisi kertaa vuoden aikana. Keskustelulle varataan aikaa tunti.
Voit tehdä ajanvarauksen ja saada lisätietoa palveluistamme sähköpostiosoitteesta isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

Sukupolvien sopu -toiminto ei tarjoa juridista neuvontaa eikä osallistu lapsen huoltajuus -ja tapaamisoikeudellisten kysymysten käsittelyyn.