Palvelut

Isovanhempien neuvontapuhelin päivystää torstaisin klo 12 – 13 numerossa 040 480 2100. Neuvontapuhelimessa voit keskustella nimettömästi työntekijämme kanssa sinua mietityttävistä kysymyksistä. Puhelu maksaa tavallisen puhelinmaksun verran.

Voit myös esittää kysymyksiä tai kertoa huolistasi lähettämällä viestin sähköpostineuvontaamme isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

Järjestämme isovanhemmille keskusteluaikoja Helsingissä. (Korona-aikana palvelut etänä Teams-palvelun kautta tai puhelimitse) Voit tavata työntekijäämme joko yksin tai läheisesi, esimerkiksi puolisosi, aikuisen lapsesi, miniäsi tai vävysi kanssa. Käynnit ovat maksuttomia ja niitä voidaan järjestää viisi kertaa vuoden aikana. Jos tulet yksin, tapaamiselle varataan tunti aikaa. Jos tulet tapaamiseen läheisesi kanssa, aikaa varataan puolitoista tuntia. Keskusteluajoilla käydään läpi isovanhemmuuteesi liittyviä, valitsemiasi teemoja. Voit tehdä ajanvarauksen ja saada lisätietoa palveluistamme sähköpostiosoitteesta isovanhemmuus@vaestoliitto.fi.

Palveluihimme kuuluu myös pienryhmiä. Pienryhmät kokoontuvat Helsingissä ja tarjoavat osallistujalle vertaistukea työntekijämme ohjaamana. Olemme järjestäneet ryhmiä esimerkiksi isovanhemmille, joilla on säröjä sukupolvisuhteissaan tai pulmia lapsenlapsensa tapaamisessa, sekä myös isovanhemmille, jotka tapaavat säännöllisesti lapsenlapsiaan, mutta kaipaavat tukea kokonaisvaltaiseen hyvinvointiinsa. (Kohtaavat ryhmät peruttu 2020 vuoden loppuun saakka. Keväällä 2021 ilmoitetaan uusista aikatauluista ryhmien suhteen)

Sukupolvien sopu -toiminto ei tarjoa juridista neuvontaa eikä osallistu lapsen huoltajuus -ja tapaamisoikeudellisten kysymysten käsittelyyn.

Pääset lukemaan palveluistamme kirjoitettuja palautteita tästä! (linkki palautesivulle)