Käyntiosoite Kalevankatu 16, 00101 Helsinki (Sisäpiha, 2. kerros)

Postiosoite PL 849, 00101 Helsinki

Elina Korhonen

Kansainvälisen kehityksen yksikön esimies
seksuaalioikeuksien asiantuntija

Elina Korhonen on työskennellyt yli 10 vuotta seksuaalioikeuksien parissa. Elina on yksikön esimies. Hän vastaa laajasti poliittisesta vaikuttamistyöstä ja toimii Eduskunnan väestö- ja kehitysryhmän sihteerinä ja asiantuntijana. Koulutukseltaan Elina on valtiotieteiden maisteri pääaineena sosiaalipolitiikka, valtiotieteiden kandidaatti pääaineena kehitysmaatutkimus sekä seksuaalineuvoja ja seksuaaliterapeutti.

Ota yhteyttä: +358 50 514 8827, elina.korhonen@vaestoliitto.fi

Laura Lipsanen
kehitysyhteistyön asiantuntija

Kehitysyhteistyön asiantuntijallamme on kymmenen vuoden työkokemus seksuaaliterveys- ja -oikeusalalta. Erityistä maatuntemusta Lauralta löytyy Nepalista, Malawista, Intiasta sekä Meksikosta. Hän suunnittelee ja toteuttaa Väestöliiton kehitysyhteistyöhankkeita yhteistyössä eri sektoreita edustavien kumppanijärjestöjen kanssa. Lauraa inspiroi hankkeiden hyvän hallinnon kehittäminen, niiden suunnittelu sekä onnistumisten arviointi. Laura on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri, pääaineena sosiologia.

Ota yhteyttä: Laura Lipsanen, +358 40 180 1116  laura.lipsanen@vaestoliitto.fi

Riikka Kaukoranta
vaikuttamistoiminnan asiantuntija

Vaikuttamistoiminnan asiantuntijamme edistää seksuaalioikeuksia EU:ssa ja EU:n kehityspolitiikassa. Riikka on työskennellyt seksuaalioikeuksien parissa Väestöliitossa kahdeksan vuoden ajan. Tavoitteena on muistuttaa seksuaalioikeuksien tärkeydestä ja esittää konkreettisia keinoja seksuaalioikeuksien turvaamiseen. EU-tason vaikuttamista tehdään yhteistyössä muiden eurooppalaisten järjestöjen kanssa. Lisäksi Riikka vastaa siitä, että seksuaalioikeudet otetaan huomioon YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden toteuttamisessa. Koulutukseltaan Riikka on valtiotieteiden maisteri, pääaineena kansantaloustiede ja hänellä on yhteiskuntaopin opettajan pätevyys.

Ota yhteyttä: +358 44 577 5604, riikka.kaukoranta@vaestoliitto.fi

Kamomilla Ilmonen
kehityspolitiikan asiantuntija

Kehityspolitiikan asiantuntija edistää seksuaalioikeuksia Suomen ja EU:n kehityspolitiikassa. Kamomillalla on muutaman vuoden työkokemus kehitysyhteistyön ja seksuaalioikeuksien parista suomalaiselta järjestökentältä ja YK-järjestöistä. Kamomilla on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri, pääaineena yhteiskuntapolitiikka ja sivuaineena kehitysmaatutkimus.

Ota yhteyttä: +358 40 838 1230, kamomilla.ilmonen@vaestoliitto.fi