Postiosoite PL 849, 00101 Helsinki

Elina Korhonen

Kansainvälisen kehityksen yksikön esimies
seksuaalioikeuksien asiantuntija

Elina Korhonen on työskennellyt yli 10 vuotta seksuaalioikeuksien parissa. Elina on yksikön esimies. Hän vastaa laajasti poliittisesta vaikuttamistyöstä ja toimii Eduskunnan väestö- ja kehitysryhmän sihteerinä ja asiantuntijana. Koulutukseltaan Elina on valtiotieteiden maisteri pääaineena sosiaalipolitiikka, valtiotieteiden kandidaatti pääaineena kehitysmaatutkimus, seksuaalineuvoja ja seksuaaliterapeutti.

Ota yhteyttä: +358 50 514 8827, elina.korhonen@vaestoliitto.fi

Laura Lipsanen
kehitysyhteistyön asiantuntija

Kehitysyhteistyön asiantuntijallamme on kymmenen vuoden työkokemus seksuaaliterveys- ja -oikeusalalta. Erityistä maatuntemusta Lauralta löytyy Nepalista, Malawista, Intiasta sekä Meksikosta. Hän suunnittelee ja toteuttaa Väestöliiton kehitysyhteistyöhankkeita yhteistyössä eri sektoreita edustavien kumppanijärjestöjen kanssa. Lauraa inspiroi hankkeiden hyvän hallinnon kehittäminen, niiden suunnittelu sekä onnistumisten arviointi. Laura on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri, pääaineena sosiologia.

Ota yhteyttä: Laura Lipsanen, +358 40 180 1116  laura.lipsanen@vaestoliitto.fi

Riikka Kaukoranta
vaikuttamistoiminnan asiantuntija

(äitiyslomalla, palaa 13.11.2017, tällä välin Riikan työhön liittyvistä asioista vastaa Elina Korhonen +358 50 514 8827, elina.korhonen@vaestoliitto.fi)

Vaikuttamistoiminnan asiantuntijamme edistää seksuaalioikeuksia EU:ssa ja EU:n kehityspolitiikassa. Riikka on työskennellyt seksuaalioikeuksien parissa Väestöliitossa kahdeksan vuoden ajan. Tavoitteena on muistuttaa seksuaalioikeuksien tärkeydestä ja esittää konkreettisia keinoja seksuaalioikeuksien turvaamiseen. EU-tason vaikuttamista tehdään yhteistyössä muiden eurooppalaisten järjestöjen kanssa. Lisäksi Riikka vastaa siitä, että seksuaalioikeudet otetaan huomioon YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden toteuttamisessa. Koulutukseltaan Riikka on valtiotieteiden maisteri, pääaineena kansantaloustiede ja hänellä on yhteiskuntaopin opettajan pätevyys.

Ota yhteyttä: +358 44 577 5604, riikka.kaukoranta@vaestoliitto.fi

Sanna Kotiranta
Korkeakouluharjoittelija

Sanna työskentelee tiimissä kesäkuun sekä elo- ja syyskuun. Hän vastaa Maailman ehkäisypäivän seminaarin järjestelyistä, uutiskirjeestä ja kaikista mahdollisista muista juoksevista asioista.

Ota yhteyttä:
sanna.kotiranta@vaestoliitto.fi

Kamomilla Ilmonen
vaikuttamistoiminnan koordinaattori

Vaikuttamistoiminnan koordinaattorimme edistää seksuaalioikeuksia EU:ssa ja EU:n kehitypolitiikassa. Kamomillalla on kahden vuoden kokemus kehitysyhteistyön eri tehtävistä suomalaiselta järjestökentältä ja UNFPA:sta.

Kamomilla on yhteiskuntapolitiikan maisteri sivuaineenaan kehitysmaatutkimus.

Ota yhteyttä: +358 40 838 1230
kamomilla.ilmonen@vaestoliitto.fi