Käyntiosoite Kalevankatu 16, 00101 Helsinki (Sisäpiha, 2. kerros)

Postiosoite PL 849, 00101 Helsinki

Elina Korhonen

Kansainvälisten asioiden johtaja

Elina Korhonen on työskennellyt yli 10 vuotta seksuaalioikeuksien parissa. Elina on yksikön esimies ja vastaa koko Väestöliiton kehittämisestä kestävän kehityksen tavoitteiden edistämiseksi. Elina vastaa laajasti kehityspoliittisesta vaikuttamistyöstä ja toimii Eduskunnan seksuaalioikeudet- ja kehitysryhmän sihteerinä ja asiantuntijana. Koulutukseltaan Elina on valtiotieteiden maisteri pääaineena sosiaalipolitiikka, valtiotieteiden kandidaatti pääaineena kehitysmaatutkimus sekä seksuaalineuvoja ja seksuaaliterapeutti.

Ota yhteyttä: +358 50 514 8827, elina.korhonen@vaestoliitto.fi

Laura Lipsanen
kehitysyhteistyön asiantuntija

Kehitysyhteistyön asiantuntijallamme on 13 vuoden työkokemus seksuaaliterveys- ja -oikeusalalta. Erityistä maatuntemusta Lauralta löytyy Nepalista, Malawista, Intiasta sekä Meksikosta. Hän suunnittelee ja toteuttaa Väestöliiton kehitysyhteistyöhankkeita yhdessä kumppanijärjestöjen kanssa. Lauraa inspiroi seksuaalikasvatuksen kehittäminen hanketyössä sekä hankkeiden hyvän hallinnon kehittäminen. Laura on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri, pääaineena sosiologia, sekä auktorisoitu seksuaalikasvattaja (SSS).

Ota yhteyttä: Laura Lipsanen, +358 40 180 1116  laura.lipsanen@vaestoliitto.fi

Riikka Kaukoranta
vaikuttamistoiminnan asiantuntija

Vaikuttamistoiminnan asiantuntijamme edistää seksuaalioikeuksia EU:ssa ja EU:n kehityspolitiikassa. Riikka on työskennellyt seksuaalioikeuksien parissa Väestöliitossa yhdeksän vuoden ajan. Tavoitteena on muistuttaa seksuaalioikeuksien tärkeydestä ja esittää konkreettisia keinoja seksuaalioikeuksien turvaamiseen. EU-tason vaikuttamista tehdään yhteistyössä muiden eurooppalaisten järjestöjen kanssa. Lisäksi Riikka vastaa siitä, että seksuaalioikeudet otetaan huomioon YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden toteuttamisessa. Riikka vastaa myös Suomen seksuaalioikeusverkoston koordinaatiosta.
Koulutukseltaan Riikka on valtiotieteiden maisteri, pääaineena kansantaloustiede ja hänellä on yhteiskuntaopin opettajan pätevyys.

Ota yhteyttä: +358 44 577 5604, riikka.kaukoranta@vaestoliitto.fi

Sanna Kotiranta
globaalikasvatuksen asiantuntija

Globaalikasvatuksen asiantuntijamme koordinoi Väestöliiton globaalikasvatustyötä. Frame, Voice, Report -globaalikasvatus- ja kehitysviestintähankeessa lisätään nuorten tietoa ja ymmärrystä seksuaalioikeuksista ja niiden tämänhetkisestä tilasta globaalisti. UM:n kehitysviestintähankkeessa välitetään tietoa globaaleista seksuaalioikeuksista erityisesti pojille. Sanna viimeistelee kansainvälisen politiikan opintojaan Tampereen yliopistossa. Sannalla on aikaisempaa työkokemusta seksuaalioikeuksien parista suomalaiselta järjestökentältä.

Ota yhteyttä: +358 40 641 5999

sanna.kotiranta@vaestoliitto.fi